Konie na Islandii
Co musisz o nich wiedzieć ?Co czyni konie islandzkie tak wyjątkowymi ? Jak bardzo różnią się one od pozostałych ras koni ? Gdzie warto się wybrać, będąc na Islandii, by pojeździć na koniu ? Czy w rzeczywistości "islandzki koń" to tak naprawdę "islandzki kucyk" ? Dowiedz się więcej na temat tych wspaniałych zwierząt - między innymi : ich historii z czasów osadnictwa oraz znaczenia i statusu, którym cieszą się dzisiaj.
Historia islandzkich koni
Pierwszy przedstawiciel tej rasy przybył na pokładzie statku należącego do Północnych osadników, gdzieś pomiędzy 860 a 935 rokiem naszej ery. Źródła nie do końca zgadzają się co, do dokładnego pochodzenia tej rasy koni. Co ciekawe, wiele z jej cech charakterystycznych może być powiązana z okolicznościami samego transportu. Niektórzy twierdzą, że zwierzęta te zostały wybrane ze względu na ich niską, krępą budowę, co czyniło je idealnymi kandydatami do podróży zamorskich. W zasadzie ma to sens, w końcu łatwiej jest przetransportować zwierzęta, które są mniejsze i są w stanie utrzymać się na nogach podczas podróży łodzią.
Szczególne cechy koni islandzkich
Jedną z najznamietniszych cech, które posiadają konie islandzkie, jest ich pięciochód. Zazwyczaj konie posiadają trzy ogólne typy chodu tj. spacerowy, kłus/tolt oraz galop.http://www.islandery.pl/hodowla-koni-islandzkich
CZYTASZ
Jeździectwo 🐴🏇🐎 (Opracowane Na Podstawie Ogólnodostępnej Wiedzy Internetowej)
Literatura FaktuCharakterystyki ras koni , weterynaria, opieka, wiedza , kuzyni konia dalsi i bliżsi, edukacja jeźdźca, porady