Bölüm 1

544 15 1
                                    

" Oğuz ! "
Beyinin sesini duyan oğuz hemen bey otağının kapısını açıp girdi . Elini yumruk yapıp kalbine götürüp hafifçe eğildi . Bu onların selam verme biçimiydi .

" Buyur Beyim "
" Bana Kurthan'ı çağırasın oğuz . "
" Emrin olur beyim "

Selamını verip kapıya kadar arka arka yürüyüp çıktı oğuz . Beye saygıdandı sırt dönülmezdi . Bey otağının alpiydi oğuz . Sancar beyin sağ koluydu .
Oba da kurthan beyini ararken aslında nerede olduğunu biliyordu .
Oba da olduğu zaman atı alacayla vakit geçirirdi Kurthan . Atların olduğu yere ilerledi oğuz , yanılmamıştı beyi buradaydı.

"Alacam Yoruldun değil mi ? Sende haklısın yoldaşım, beni taşımak hiç kolay değil , ne iri adamım bende değil mi ? ."

" Kurthan beyim ."

Kendine seslenen alpe döndü kurthan birinin geldiğini farketmişti zaten. Kaç yıldır alplik yapıyordu kartal gibiydi gözü kulağı keskindi.

" Buyurasın Oğuz ."

"Beyim Sancar Bey seni görmek ister ."

" Ne ister yaşlı kurt oğuz ."

" Bilmem beyim "

Oğuzun omzuna hafifçe vurup Bey otağına ilerledi Kurthan biliyordu babasının derdini . Kendisi avdan dönünce Babası gidecekti . Bey otağına gelip müsaadeyle girdi Kurthan selamını verip babasının huzurunda durdu . Babası da olsa beyiydi .

" Buyur beyim beni görmek istemişsin ."

" Bırak şimdi beyi oğul , gel şöyle yamacıma oturasın. "

Kimse yokken oğlunun bey demesinden hoşlanmıyordu sancar bey . Kimse yokken baba oğuldu onlar . Kurthan babasının bey postunun yamacına oturdu.

" Diyesin Babam bir hadise mi vardır ."

" Seni niye çağırdığımı bilirsin oğul , ne diye sorarsın . "

" Babam yaşlandın artık hem moğol belası da çoğalmıştır . Ava çıkmasan. "

" Av alpi diri tutar oğul . Sen demedin ben işitmedim bu dediklerini. Ardımda dağ gibi yiğit mi yiğit bir oğul vardır . Kimseden de çekincem yoktur Allahtan gayrı . "

" Yok babam öyle demek istemedim , Bundan gayrı av benim post senin olsun . Sen oturasın ben avlanırım. "

" Oğul beyde bir alptir , obadaki her yiğit her hatun alptir , bizler alp olarak doğarız . alpliğimizi diri tutmak için avlanırız . Gün gelecek bu post da sen oturacaksın . Sancar obasının beyi olacaksın Kurthan , Savaşmayı bildiğin kadar siyaset de bileceksin oğul. Ben avdayken bu obanın beyi sensin . "

Babasının doğru sözlerine diyecek birşey bulamadı kurthan kabullenişle salladı başını .

" Dikkatli olasın babam "

" Sen meraklanmayasın oğul .
Bak Oğul bey dediğin adaleti gözetir evvela bunu sakın unutma . Bey merhametlidir , Önce dinleyeceksin , Sabırlı olacaksın fevri davranmayacaksın. Mazluma sığınak , Zalime ecel olacaksın . "

" Babam ben bunlarla büyüdüm , sen beni böyle yetiştirdin meraklanmayasın . "

" Bilirim oğul ben gün kararmadan ava çıkarım oba sana emanettir ."

" Emanetin başım gözüm üstünedir .
Müsaadenle babam "

" Müsaade senindir Oğul "

Babasını son kez selamlayıp bey otağından çıktı Kurthan .

KURTHANHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin