Korkudan Kalbi kulaklarında atıyordu Kurthanın . Ne ara pusatını çekip gelen oka doğru atıldı kendisi de bilmiyordu. İki parçaya ayrılıp ayağının dibine düşen okla kendine geldi. Öyle hızlı nefes alıp veriyordu ki Göğsü kürek gibi inip kalkıyordu.
Kimseden çıt çıkmıyordu koca pazar sessizleşmişti . Hızlıca etrafına bakındı alpleri şaşkınca kendisine bakıyordu. Bakışları alplerinden akşına kaydı , onunda alplerinden bir farkı yoktu . Yanındaki kadın akşına sarılmış öylece ona bakıyorlardı . Hoş herkes ona bakıyordu ya ." Beyim ?"
" De hele boğaç "
" Beyim sen az önce ne ettin ? "
" Ne ettim boğaç ?"
Kurthan sesini ve bakışlarını sertleştirip baktı boğaça , Boğaç beyinin sesini kes demek istediğini anlamıştı. Kurthan kendinden emin adımlarla Akşınlara doğru yürüdü . Akşının karşısına gelince üç dört adım mesafe bırakarak durdu.
" İyi misin hatun ?"
Akşın hala olanların şokundaydı. Ne olmuştu henüz tam olarak algılayamamıştı . Karşısında dün gördüğü adam duruyordu. Galiba da onun hayatını kurtarmıştı.
" İ-iyim saolasın "
" Dikkat edesin önemi yok ."
Akşının iyi olduğunu ağzından duymak iyi gelmişti Kurthana . Ama yapacak işleri vardı . Burada daha fazla oyalanamazdı . Arkasını dönüp alplerine ilerledi. Sonra aklına birşey gelmiş gibi yolun yarısında durdu . arkasına dönüp akşına doğru konuştu.
" Kimsen kimlerdensen , bunu yapan düşmanınız tekrar deneyecektir . Obanda beyine bunu diyesin ."
Akşın üstündeki şaşkınlığı olmasa karşısındaki kendini birşey zanneden adamı bir güzel paylar haddini hududunu bildirirdi . Ama şuan konuşamıyordu dilini yutmuştu sanki . Kendisine gelmeliydi bayat obasının beyinin kızıydı o .
" Varasın kendi işine bakasın , gayrı gerisi beni alakadar eder. "
Kurthan gizlice kimseye belli etmeden hafifçe gülümsedi. Dudaklarının ucu saliselik kıvrılmıştı . Gerektiğinde dişi bir kurt oluyordu bu hatun . Suskunluğunu şaşkınlığına vermişti ama anlaşılan kendine gelmişti .
" Her zaman seni kurtaracak bir Kurthan olmaz hatun . "
Birde göz kırpıyordu bu adam ne münasebet hadsiz . Bunları içinden söylüyordu tabii ki . Farkettirmeden etrafı taradı gözleriyle . Seyircileri azalmıştı çoğu kendi halindeydi. Bu iyiydi babası ne kadar azını duyarsa o kadar iyiydi.
" Ben kendi başımın çaresine bakarım de hayde uğurlar ola. "
" Gördük az evvel hatun . Neyse hayde Eyvallah . "
Kadının cevap vermesine izin vermeden alplerinin yanına ilerledi Kurthan .
" De hayde işimiz çoktur kıpırdanın . "
" Beyim biz zaten seni bekliyorduk. "
" Boğaç hep ağzın çalışıyor. Azcık kapat da hele dinlensin ."
Beyinin sözünün üstüne söz söylemedi boğaç kabul edilmişlikle etrafı gözetlemeye başladı . Ama günkut dayanamadı.
" Beyim bu hatun kimdir ?"
Sorusu manidardı günkutun imayla soruyordu beyine.
" Bilmiyorum günkut kimdir kimlerdendir. "
" Soruştursaydın beyim ? "
Bu hiç aklına gelmemişti Kurthanın elbette sorsa soruştursa öğrenirdi tez vakitte.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KURTHAN
ActionYas vardı bugün sancar obasında . Ava çıkan Sancar beyin naaşı gelmişti bugün obaya . Onun ölümü derinden sarstı oba halkını . Yiğit mi yiğit , Korkusuz , Mert , Güçlü bir beydi Sancar bey . Selçuklunun önde gelen beylerindendi. Moğola az kök söktür...