Bölüm 2

371 14 2
                                    

" Müsaade var mıdır Beyim ? "

" Gelesin Günkut "

Günkut bey otağına gelip selam verip durdu beyinin karşısında . Beyi uğruna gözünü kırpmadan canını verirdi . Birlikte büyümüşlerdi Boğaç Kurthan Günkut  beyden de öte kan gardaşıydı Kurthan .

" Diyesin hele ahval nedir neler öğrendin ?"

Sıkıntıyla kıpırdandı Günkut beyine olumsuz birşey söylemek istemese de yapacak birşey yoktu. .

" Beyim Kutan denilen adam moğollor için önemli komutanlardan , Lakabı hayalet beyim , Adam bir anda ortadan kayboluyor bir anda çıkıyor. Ne gören ne duyan olmuş ortadan kaybolmuş yine . Kutan sandığımızdan da kudretli bir düşmandır beyim . "

" Düşmanın kudretli olacak ki Yiğitliğin belli olsun Günkutum . İster hayalet isterse in cin olsun elbet hesap sorulacak . Adalet topaldır yavaş yürür ama gideceği yere er yada geç varır . vakti vardır elbet sabırlı olacaz .  "

" Doğru dersin beyim düşman bizi dinç tutar , diri tutar.  "

" Düşman vakti  geldiğince anlayacak Günkut .  Türke pusu kurulmaz , Türkten intikam alınmaz , Türke ceza kesilmez ! "

" Eyvallah Beyim . "

" Günkut bugün alplerle talime bende katılacağım , varasın haber edesin , hazır olsunlar , bundan gayrı daha da hazır olacaz . "

" Baş üstüne beyim . "

************
Neredeyse gün kararacak akşama dönecekti . Akşama kadar kılıç sallamıştı Kurthan . Ancak böyle kafa dağıtabiliyordu , hüznü acısı daha tazeydi . Bey otağına ilerliyordu nenesini görse iyi olacaktı .

"Kurthan beyim !"

" Hayrola deli dumrul beyde nereden çıkmıştır . "

" Bundan gayrı beyimsin , Beyim gayrı obanın beyi oldun . "

" Demesen de olur deli dumrul. "

" Olmaz beyim , başın sağolsun vakit bulupta diyemedim "

" sağolasın deli dumrul ."

Yavaş adımlarla otağa girdi , nenesinin yattığı bölmedeki çulu kenara çekip içeriye geçti . Nenesi gözü yaşlı oturuyordu döşekte.
Yaşlı kadının yanına gidip kırışan pamuk ellerini kılıç tutmaktan nasırlaşmış sert elleri arasına aldı .

" Nasılsın nenem "

" Nasıl olunursa öyleyim oğul . "

" Çok zor nenem , içim kan ağlarken pusat gibi keskin durmak . "

" Sana böylesi yaraşır oğul , gayrı bey sensin . Sen dik duracaksın ki oba daima diri kalsın ."

" Bizim kaderimiz niye böyle nenem önce anam şimdi babam Gardaşım günçiçekle bi başımıza koydular bizi . Allah seni de başımızdan eksik etmesin nenem . "

" Günçiçekim de soldu Kurthanım , Gardaşını boş koymayasın . Allahtan gelene boynumuz kıldan incedir . "

" Komam nenem anamdan babamdan yadigar bana çiçekim . "

" Ah oğul ! Tekin Emmin bugün ulak göndermiş yarın obaya gelecekler . "

" Buyursunlar gelsinler nenem . "

" Bilirim Kurthanım Tekin emminden pek hoşlanmazsın ama ne edeceksin oğlum büyüğündür . "

" Sen kafanı yorma nenem , doğrudur pek hoşlanmam ama bir iki gün misafir edebilirim . Tuğrul da gelecek mi nene ?"

KURTHANHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin