Prolog

115 11 2
                                    

.·:*¨ ✘♚✘ ¨*:·.

   𝓜arek, wywodzący się z rodu Juliuszów rządził twardą ręką, a za jego panowania cesarstwo niebywale poszerzyło swe granice. Przez równe 40 lat jego rządów, tylko podczas 7 lat nie toczone były żadne wojny. Miał jedną żoną, Octavię, z którą doczekał się dwoje dzieci — Lukrecji oraz Quintusa. Octavia umarła, podczas porodu trzeciego dziecka, któremu również nie było dane długo pożyć. Podczas jednej ze swych wypraw na Brytanię, cesarz spotkał na swej drodze Etain. Zakochał się w niej bez opamiętania, niestety bez wzajemności. Kobieta bowiem chciała go tylko wykorzystać do swej zemsty. Jako że Etain była boginią, miała zdolności przywódcze, znakomicie władała orężem, a jej umiejętności tropienia dorównywały boskim, cesarz powierzył jej władzę nad IX Legionem. Między tą dwójką nawiązuje się krótki, ale jakże burzliwy romans, którego owocem była prześliczna dziewczynka o imieniu Julia. Dziecko odziedziczyło zdolności po matce. Marek zaślepiony miłością nie przewiduje podstępu i powraca do Rzymu z przeświadczeniem, że Legion sam poradzi sobie z plemionami Piktów. Po przekroczeniu muru Hadriana rzymscy legioniści wkraczają na teren okrutnego wroga i wpadają w zasadzkę, przyszykowaną przez Etain. Dziewczyna bowiem doskonale pamiętała krzywdy, jakie wyrządzili jej Rzymianie. Wypalili oczy jej ojcu, a następnie go zabili. Matkę natomiast gwałcili do momentu, aż ta nie zeszła z ziemskiego padołu. Sama również doznała od nich kaźni i cudem uszła z życiem.

   𝓔tain była jedną prawdziwą miłością cesarza, a jej zdrada złamała mu serce. Powiadają, że od tamtego momentu Marek Juliusz stał się zgorzkniały, przepełniony nienawiścią oraz żądzą mordu. Zaczął prowadzić kolejne wojny, a z jeńcami obchodził się bardzo brutalnie. Cóż, prawdę powiedziawszy jeńców nie brał wcale. Cesarstwo Rzymskie spłynęło krwią, chociaż obrosło w potęgę, jakiej nigdy jeszcze nie doświadczyło.

   𝓟o kilku latach cesarz postanowił odszukać swoją córkę i dać jej wszystko to, na co córka cesarza zasługuje. Podstępem odszukał Etain i zlecił jej zabójstwo, a nastoletnią Julią, która była zrozpaczona po stracie matki, zajął się i zabrał do Rzymu. Odtąd młoda dziewczyna o niebywałych zdolnościach walecznych oraz wielu innych nietuzinkowych umiejętnościach stała się oczkiem w głowie cesarza, a także ulubienicą tłumu.

   𝓦 wieku 70 lat, u schyłku swego życia, cesarz postanowił pozbawić swego syna, Quintusa, możliwości odziedziczenia tronu, na rzecz jednego z jego wiernych legionistów, Konstantyna, którego traktował jak własnego syna. Quintus, kiedy tylko się o tym dowiedział, własnoręcznie wbił sztylet w serce swojego ojca.

   𝓦iną za morderstwo obarczono jednak Konstantyna, najwierniejszego i najlepszego przyjaciela poprzedniego cesarza, któremu to właśnie Marek Juliusz ofiarował cesarstwo. Mimo że niewielu w to wierzyło, to nikt nie odważył się sprzeciwić woli Quintusa. Głównie dlatego, że w mgnieniu oka pozbawił życia wszystkich tych, którzy zagrażali jego władzy.

   𝓙edną z dwóch pierwszych decyzji podjętych przez nowego cesarza było zorganizowanie takich Igrzysk, których świat jeszcze nie widział. Koszta, jednakże zdecydowania przeszły najśmielsze choćby oczekiwania władcy. Zadłużył on swoje państwo i jeśli nic nie ulegnie zmianie, to przez najbliższe lata obywatele będą żyć w biedzie i nędzy, często nie mając nawet, co włożyć do garnka. Podczas Igrzysk pragnie on rozwiązać Senat, aby móc samodzielnie, wraz ze swymi siostrami rządzić całym cesarstwem. Gdyby cesarzowi udało się spełnić wszystkie swoje zamiary, w Imperium na nowo zapanowałaby tyrania.

   𝓓rugą decyzją nowego cesarza było poślubienie obydwu swoich sióstr — starszej Lukrecji oraz młodszej Julii. Wywołało to ogólne oburzenie wśród tłumu. Quintus jednak w ogóle się tym nie przejął i zaczął intensywnie pracować nad spłodzeniem potomka.

   𝓛ukrecja, widząc poczynania swego brata, potajemnie udaje się do zaufanych członków Senatu, aby donosić im o planach, jakie snuje nowy cesarz. Planowany jest zamach, a precyzyjniej mówiąc; zaginięcie władcy, w niewyjaśnionych okolicznościach. Quintus, jednakże jest bardzo uważny i ostrożny, powoli domyślając się prawdy. Postanawia wynająć szpiegów, którzy mają śledzić każdy krok jego siostry.

   𝓣ę sytuację wykorzystuje Julia, która ze swoją siostrą pozostaje w konflikcie, odkąd tylko przybyła do Rzymu. Staje murem za cesarzem, którego wspiera w decyzji o rozwiązaniu Senatu oraz wprowadzeniu despotycznych rządów monarchy. Dziewczyna, zawsze stojąc u boku brata, zyskuje coraz więcej władzy, natomiast Lukrecja pozostaje w cieniu swojej siostry i zostaje zepchnięta na drugi plan. Sytuację Lukrecji pogarsza także wiadomość o ciąży Julii. Co zrobi Lukrecja, aby odzyskać władzę? Czy Julia podejmie ostateczny krok, który pozwoli pozbyć się znienawidzonej siostry? Czy w konflikcie między dwiema siostrami w końcu poleje się czyjaś krew?

   𝓦 Rzymie trwają przygotowania do Igrzysk, które mają odbyć się na cześć poprzedniego cesarza — Marka Juliusza. Najważniejszym elementem, który jak dotąd cieszy się największą popularnością są walki gladiatorów. Lambert, były niewolnik, który odzyskał wolność w wyniku wielu intryg, chcąc się wzbogacić, prowadzi burdel, a także szkoli nowych wojowników. Wśród nich są — Memphisto oraz Lethan — jedni z najlepszych.

   𝓜emphisto pochodzi z Egiptu, niegdyś największy postrach mórz, który podczas jednej ze swoich grabieżczych wypraw trafił do niewoli. Postanowiono uczynić z niego gladiatora, a on, o dziwo, nie miał nic przeciwko temu. Umiał bowiem dobrze walczyć, nie lękał się własnej śmierci, a w jego sercu tliła się nadzieja, że walki przyniosą mu sławę i bogactwo. Wszystko jednak szlag trafia, kiedy Memphisto w pewien sposób załazi za skórę bogini chaosu i zamętu, Discordii. Tym samym wywołuje konflikt między bogami, a śmiertelnikami. Discordia rzuciła na niego klątwę i poprzysięgła go zabić. Mężczyzna wyruszył więc w podróż, aby znaleźć innych bogów, którzy zechcieliby go wesprzeć w wojnie z boginią chaosu. Próbuje na własną rękę odszukać także magiczne artefakty, za pomocą których mógłby pozbawić boginię nieśmiertelności. Zrobi dosłownie wszystko, aby udowodnić, że w konflikcie boga z człowiekiem, człowiek nie jest pokonany już na starcie i także może wygrać.

   𝓛ethan natomiast urodził się w Germanii, jego ojcem jest Anubis, zaś matką Helena, oboje trudnili się uprawą roli. Mężczyzna przejął gospodarstwo po rodzicach i miał piękne, szczęśliwe życie, dopóki na jego wioskę nie napadła grupa byłych legionistów. Wymordowali dzieci, a kobiety i mężczyzn wzięli do niewoli. Pewnego dnia podczas walk z dzikimi zwierzętami na arenę wpada młoda dziewczyna, Simrin. Lethan ratuje jej życie. Okazuje się, że młoda kobieta jest córką wysoko postawionego Rzymianina. Mężczyzna oferuje Lethanowi wolność. Ten jednak odmawia, nie chcąc żadnej nagrody za uratowanie życia dziewczynie. Między tą dwójką powoli zaczyna rodzić się prawdziwa przyjaźń. Z czasem Simrin zakochuje się w mężczyźnie, lecz jest już za późno. Ojciec znalazł już bowiem dla dziewczyny innego kandydata na męża. Okrutnego, spaczonego i całkowicie zdemoralizowanego Cassiana. Jest to opowieść o niespełnionej miłości, która może się zakończyć równie zaskakująco, jak się zaczęła. Bowiem Lethan zaczął planować wszczęcie powstania, podczas którego uwolni wszystkich niewolników i opuści miasto, a następnie odnajdzie swoją ukochaną, aby mogli razem uciec, gdzie nikt ich nie znajdzie. Jego plan zyskuje coraz większe poparcie, wśród dzielących z nim los niewolnika mężczyzn i kobiet. Czy jego pomysł w końcu dojdzie do skutku i wybuchnie powstanie niewolników?

   𝓠unitus wydał wyrok śmierci na Konstantyna, a także na całą jego rodzinę. Trybunowi wojskowemu udało się jednak zbiec mordercom. Przez długi czas podróżuje po świecie, unikając spotkania z jakimkolwiek Rzymianinem, poszukując Świętego Graala. Jak dotąd żadnemu dowódcy nie udało się odnaleźć Konstantyna i zaprowadzić go przed obliczę cesarza. Wyzwania postanawia podjąć się sama siostra władcy, Julia. Nieobecność dziewczyny zamierza wykorzystać Lukrecja. Po kilku tygodniach poszukiwań udaje się Julii wytropić Konstantyna. Nie zabija go jednak, kiedy dowiaduje się, że mężczyzna poszukuje magicznego artefaktu. Dziewczyna próbuje wkupić się w jego łaski, aby razem z mężczyzną poszukać zaginionego kielicha. Podczas podróży ta dwójka bardzo zbliża się do siebie. Czy ostatecznie znajdą Święty Graala? Co zrobi Julia? Czy zabije Konstantyna, mimo tego, że mężczyzna skradł jej serce i wróci do swojego brata, przecież w końcu spodziewa się jego dziecka? A może to Konstantyn zorientuje się o podstępie dziewczyny?


╳°»。 ∾・⁙・ ღ ➵ ⁘ ➵ ღ ・⁙・∾ 。«°╳

𝐖 Ś𝐖𝐈𝐄𝐂𝐈𝐄 𝐁𝐎𝐆𝐎𝐖 𝐈 𝐏𝐎𝐓𝐖𝐎𝐑𝐎𝐖.Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz