~Oscar's pers~
Jag drog in Fia i en lång kram.
Jag tror inte att jag riktigt hade fattat än hur mycket hemskt hon hade varit med om. Jag tyckte synd om henne, men hoppades verkligen att hon skulle lyckas ta sig långt härifrån och hitta en ny familj, som kommer att ta hand om henne.
Jag höll om Fia länge, och tillslut så måste hon ha somnat. Jag lyfte försiktigt upp henne, hon ryckte till lite, och jag la varsamt ner henne på madrassen framför brasan. Jag kollade ömt på henne. Jag lutade mig långsamt fram över henne och kysste henne på pannan.
-"godnatt Fia" viskade jag.
Jag la täcket över henne och gick in i köket för att fixa en macka.
~Fia's pers~
Jag måste ha somnat i Oscar's famn för jag vaknade av att han försiktigt försökte att lyfta upp mig.
Jag var för trött för att orka lyfta på ögonen men jag var vaken och visste precis vad som hände.
Han la mig varsamt ner på madrassen och kysste mig på pannan.
-"godnatt Fia" viskade han i mitt öra innan han la ett täcke över mig och gick ut från rummet.
Jag drog min hand precis över där han hade kysst mig och log.
Jag reste mig sakta upp och smög in i köket. Där satt Oscar käkade en macka och höll på med sin mobil.
-"hej" sa jag lite försiktigt.
Han kollade upp från sin mobil och förde sin blick över till mig.
-"hej" sa han mjukt.
-"vill du ha en macka?" Frågade han och log.
Jag nickade som svar och gick för att fixa en macka och ett glas juice.
Jag satte mig ner mittemot honom. Oscar hade sedan länge fört tillbaka sin blick till mobilen.
Jag hade aldrig haft en mobil. Mina fosterföräldrar hade ingen lust att lägga ner en massa pengar på mig, jag fick bara det nödvändigaste.
Vi bara satt där och käkade.
När jag ätit upp så gick jag för att ta en dusch. Jag måste ha sett hemsk ut. Jag hade inte duschat på flera dagar och jag luktade säkert gammal kossa.
-"jag går och duschar" sa jag till Oscar.
Han lyfte upp blicken från sin mobil och nickade.
-"vänta jag ska bara hämta en handduk" sa han och reste sig upp.
Jag följde långsamt efter honom. Han gick in i badrummet och drog fram två handdukar till mig. Jag log och tackade. Han log tillbaka och gick sen ut. Jag drog av mig mina slitna kläder och hoppade in i duschen och lät det varma vattnet rinna över mina ärrade kropp.
YOU ARE READING
He Saved Me (O.E)
Teen FictionJag kände det kalla staketet mot mina bara fötter. Jag tog ett djupt andetag. Jag var redo nu. Redo för att hoppa.