~ Fia's pers~
Det var en lång korridor och jag sprang allt jag kunde, jag slängde en hastig blick bakåt och såg honom bara komma allt närmare mig och slutet av korridoren kom bara allt längre ifrån mig.
Fia! Vakna Fia! Du drömmer!
Jag vaknade med ett ryck och mina nyvakna ögon möttes utav Oscar's nyvakna ögon.
-"är du okej Fia?" Frågade Oscar oroligt.
Jag svalde och nickade.
-"är du säker?" Frågade Oscar.
Jag visste att han inte var övertygad av vad jag sa, och hur skulle han kunna vara övertygad om vad jag sa om jag inte själv var det?
Jag kände tårarna trycka på bakom ögonen, jag klarade inte av att hålla tillbaka dom.
Jag brast ut i gråt och Oscar slängde sig runt mig och höll om mig. Hårt. Det kändes tryggt och jag slog mina armar runt honom.
Försiktigt bar han upp mig och så satte han sig i soffan med mig i knäet.
Han smekte långsamt mitt huvud och viskade att allt skulle bli bra medans mina tårar bara strömmade ut.
Jag grät och grät, i säker en halvtimme.
Jag vet att det låter barnsligt, men efter allt jag hade varit med om så kändes det bara så skönt att få gråta ut utan att behöva oroa sig över att bli misshandlad.
------------------------------------------------------
När jag inte hade några tårar kvar så släppte Oscar lite på greppet runt min rygg och jag kollade upp på hans vackra ögon.
Han log lite försiktigt och jag log tillbaka.
Han drog sin hand över mitt hår och pussade mig lätt på huvudet innan han sa:
-"jag går och fixar lite oboy"
Jag nickade och flyttade mig ganska osmidigt ur hans grepp.
Jag sätter mig och bara stirrar in i elden som brinner i den öppna spisen.
10 minuter senare kommer Oscar in tillbaka i vardagsrummet med 2 koppar varm oboy.
Han sträcker ena muggen till mig och jag tar emot den och sen sätter han sig ner bredvid mig i soffan och vi båda kollar in i elden.
-"Fia, om du vill berätta vad som egentligen har hänt så får du gärna berätta för mig, jag bryr mig" sa Oscar och jag kände att han kollade på mig.
Jag vände sakta upp blicken och möttes av Oscar's vackra ögon.
-"okej" sa jag, och tog ett djupt andetag.
-"det började för flera år sen.."
ESTÁS LEYENDO
He Saved Me (O.E)
Novela JuvenilJag kände det kalla staketet mot mina bara fötter. Jag tog ett djupt andetag. Jag var redo nu. Redo för att hoppa.