new story *.*

2.3K 101 25
                                    

اولا اهلاااااااا :3

النوت نازل عشان اقولكوا الي فكرة جاتلي و انا بذاكر الدراسات -.-

رواية جديدة .. مشعارفة الفكرة هتبقي شيقة ولا لا لان فكرتها جديدة محدش كتبها قبل كدة .

اوك .. البطلة ' ايما ' و ' هاري ' و ' ليام '

قرية ريفية بسيطة بلندن بيعمها الفقر .... القرية بيبئا ليها عمدة ' حاكم ' بيبقي ظالم جدا و بيعامل اهل القرية بطريقة سيئة جدا .. و الحاكم دة ابنه هو ' هاري ' .

القرية ذي ما تقولوا ان الناس اللي فيها من كتر تعذيب و قتل الحاكم فيها قربوا يموتوا كلهم .. و طبعا الحاكم اللي هو بيكره ابنه ' هاري ' يقرر انوا يجوزوا احدي بنات القرية .. طبعا هاري هيرفض لانه مش بيحب اي حد لكن بباه هيهدده و يديلوا ققط حق اختيار البنت بشرط انها تكون من اهالي القرية ..

هاري بينزل و يقرر انه يجوزها بس عشام متعته و خادمة فقط لا اكثر ولا اقل .... ذي العابدة .. و طبعا بما انه ابن الملك في هي كأحد افراد القرية ماتقدرش تعملوا حاجة .

هاي بينزل يلاقي ' ايما ' في بيت بسيط جدا .. فقير .. فعلا هاري بيلاقيها جميلة و بيختارها ..

رفضت الينت بعد ما جابوها بالغظب لبيت الحاكم  .. و لكنها اتهدد و ماقدرتش تعمل حاجة الا السماع و الطاعة لهاري و الحاكم .

هاري بيبقي سئ التصرف و مغرور معاها لانوا اتربي في بسئة كلها كره و قتل و ضرب .. فا بيطلع ذي بباه اللي هو كمان بيكرهه بس بيعتبره مكنة اموال .

بيتجوزوا و ايما تكره هاري بعد ان افقدها عزرويتها يوم الزواج لانها كانت الحاجة الوحيدة اللي محافظة عليها من جشع اخوها و بعد موت امها و ابوها اللي ماتوا بسبب الحاكم ..

ايما تلتقي بليام لاول مرة في الثصر و هو بيكون عامل زراعة في القصر .. هيتعرفوا علي بعض و بعد فترة بيعرف هاري انها بتحبه و يطرده برة القرية كلها بدون اي اموال و يهد بيته الصغير في القرية .

ايما تجلها حالة اكتئاب مع محاولات الهروب المستمر و لكنها بتتئفش كل مرة و دة بيخضع ان هاري بيعذبها و بعد كل يوم كرهها ليه بيزيد .

الحاكم بيعرف ان هاري بينصب عليه في اموال كتير فا بما انوا بيكرهه فا يطردوا برة القصر و القرية كلها هو و ايما و بكدة هاري معندوش فلوس ولا بيت ولا حتي عمل يصرف علي نفسه منه او علي ايما زوجته .

تستمر الاحداث و ديه تبقي اختصار لاول القصة :)

ايه رايكم بالفكرة ؟!

انا مش هبدأ انزلها دلوقتي بس هبدأ قي كتابتها اذا عجبتكم .

و اذا كمان كنتم هتابعوها ذي روايتي التانية ^.^

http://stars.mtv.tv

#MTVSTAR one direction ^^



hate ....... then loveحيث تعيش القصص. اكتشف الآن