PROLOG

29 2 0
                                    

*Tahun 1990.....*

"Aku akn hancurkn keturunan kauu manusiaaaaa!!!!! "

"Kau takkan mampu sentuh mereka !!! Auzubillahiminasy syaitonirrojim, dengan nama Allah aku berlindung pada mu ya Allah..... Aku mohon pertolongnmu ya Allah dengan ayat-ayatmu!!!! " (Imam membaca ayat-ayat ruqyah)

"Hahahahahaha.... Kau ingat aku takut manusiaa??  Keturunan kau lemah selama lamanya kamu semua lemah!!!! Ingatlahhh!!!!!  Akan datang dari kaumku!!! Pembawa bencana kepada manusia!!!!!

"Siapakah dia laknatullah?? "

"Dajjjaaaalllllllll!!!!!!!  Hahahahahaha...... "

"Lenyaplah kau dari dunia inii!!!! "

"Argggghhhhhhhhhhh"

"Alhamdulillah.... Abu, bak sini botol tu mari ikut aku....".

"Kita nak pergi mana ni??".

"Kita kena buang benda ni jauh-jauh ....kalau benda ni terlepas kat tangan yang jahat habis laaa...".

*Tahun 2019.....*

Hutan lipur sungai sedim.......

Kedengaran bunyi sungai yang mengalir. Sejuk airnya menusuk hingga ke tulang.. Pohon-pohon hijau tumbuh merimbun menutupi dada langit... Cuaca yg cerah... Sungguh indah diamati.....

"Wei,  sini jap wei... "

"Pahal kau?? "

"Tgk ni.... "

"Pebende tu weyhh?? Ko jumpa kat mana?? "

"Aku jumpa tadi waktu duk menyelam... "

"Ish kau ni entah apa laa ada dalam botol tu.... Orang tua-tua  cakap kalau pergi tempat-tempat macam ni jangan bawak balik benda sembarangan..... Dah laa letak balik.... "

"Ehh takde-takde orang-orang tua dulu  karut je.... Mana ada macam tu.. Aku nak bawak balik wat hiasan kat rumah hehe.... "

"Suka hati kau laa.... Jadi apa-apa jangan cakap aku tak bagi warning.... "

"Yelaaaa.... "

Arif, Aiman dan Amin sambung  bermandi manda di sungai tersebut tanpa menghiraukan janna dan sabila mengamati botol tersebut... Mereka seolah- olah terpukau dengan botol tersebut.... Matahari sudah mulai turun dengan perlahan..... Hari semakin senja... Kelima-lima mereka bersiap untuk meninggalkan hutan lipur yang indah itu...

"Wei korang cepat laa... "

"Sabar laa rip... Minah-minah tu wat pe entah tak siap-siap lagi... "

Setelah siap berkemas,  mereka berangkat untuk pulang... Mereka perlu merentasi hutan tebal itu sejauh 1 kilometer... Setelah sejam perjalanan, mereka gagal menemui jalan keluar..

"Weyh korang, tadi bukan kita dah lalu  sini? "

"Haah kan janna.. Korang ni betul ke haa? "

"Ish minah-minah ni.. Ikut je dah laa..  Kita tak sesat pon depan tu je. "

"Haih yelaa-yelaa.... Jangan sesat sudah laa"

Hari sudah bertukar malam.. Kelima lima mereka masih buntu menemukan jalan keluar.

"Weyh, aku rasa kita dah sesat laa.. "

"Weyh man kau jangan main-main man.. Dah malam dah ni... "

"Weyh korang jangan laa main-main weyh.. Aku takut ni. "

"Cehh korang takut apa? Bukannya ada hantu pon kat sini. Just cool"

"Amboi min.. Kau jangan berlagak sangat tau.. "

"Wei jap-jap korang dengar tak... "

"Kau dengar apa Bella?? "

"Aku dengar ada orang menangis.... "

"Weiii jangan main-main dalam hutan ni boleh tak? "

"Ingat aku tipu ke!!  Dengar laa betuk-betul "

Huuuu.... Huuuu~ Tidak jauh dari mereka kedengaran bunyi seakan-akan orang menjerit.. Kedengaran semak samun disitu juga bergerak gerak.... Angin bertiup pantas... Kedengaran suara yang entah dari mana berbisik bisik...

"Hihihihihi...... "

_________________________________________

MATIWhere stories live. Discover now