CHAPTER 1

18 1 2
                                    

*Tahun 1998.....*

Suasana di kampung ini indahh. Harmoni. Tenang. Itu yang aku rasakan sejak aku berpindah kesini. Anginnya mendayu-dayu menyentuh pipi,menerbangkan rambutku yang panjang. Terdengar kicauan burung-burung yang merdu,pohon-pohon bergoyang ditiup bayu laut. Ahh. Tenang.

"Weyhh tengok tu ada awek cun laa..."

"Mana-mana??"

"Ehh ko ni memang rabun eh? Tengok laa betul-betul..."

"Ehh dia datang.."

"Hai cik adik... Cik adik nak kemana? Nak abang temankan?"

"Cik adik jangan laa jual mahal... Abang- abang takkan apa-apakan cik adik..."

"Emmm saya nak cari rumah makcik Zaiton... Abang-abang kenal ke??"

"Ehh kenapa pulak tak kenal... Mesti laa kenal...."

"Boleh bawak saya kesana?"

"Tapi sebelum tu kenapa cik adik nak jumpa bomoh tu? Ada urusan apa?"

"Tiada apa-apa... Saya nak berubat je.."

"Ooo... okey jom kami bawa..."

Perjalanan memakan masa lima belas minit untuk sampai ke rumah makcik Zaiton. Akan tetapi,terasa sangat lama untuk sampai ke sana.

"Abang.. Jauh lagi ke rumahnya?"

"Ehh tak jauh dah... Dalam hutan depan tu je..."

Tanpa Maya sedari lelaki-lelaki ini sudah merancang sesuatu. Dengan pantas seorang dari mereka menutup mulut Maya. Seorang memegang kedua-dua tangan.Maya cuba untuk melawan,tapi apakan daya untuk melawan tiga orang lelaki.

*Tahun 2019....*

"Kau dengar apa Bella?? "

"Aku dengar ada org menangis.... "

"Weiii jangan main-main dalam hutan ni boleh tak? "

"Ingat aku tipu ke!! Dengar laa betul-betul"

"Hihihihi....."

"Wei korang aku takut laaa..."

"Relaks.... takde apa-apa pon...."

Tiba-tiba....

"Argghhhhh!!!!"

"Janna kau dah kenapa ni??"

"Hihihi.... aku akan musnahkan korang.... Manusia yang tak berhati perut!!!"

Janna merenung seorang demi seorang rakannya. Matanya merah bak biji saga. Rambutnya menutupi separuh mukanya. Dengan senyuman yang menyeramkan,Janna..............

*Tahun 1998.......*

Maya berjalan sambil menangis teresak-esak. Bajunya koyak- rabak setelah diperlakukan dengan kejam sekali. Dalam kepekatan malam,Maya berjalan membawa diri. Kemudian kelihatan bayang seorang perempuan tidak jauh dihadapan. Maya terus meminta bantuan daripada perempuan tersebut.

"Makcik tolong saya makcik.... Saya dirogol tadi...."

"Siapa yang lakukan perbuatan keji ini? Dasar!!! Nama anak ni siapa yaa? Makcik tak pernah nampak kamu sebelum ini."

"Nama saya Maya. Saya dari kampung seberang. Saya ingin ke rumah makcik Zaiton. Tetapi saya terserempak dengan tiga orang pemuda. Mereka mahu menunjukkan jalan kesana.... Tetapii....

Air mata Maya laju mengalir membasahi pipinya yang gebu itu. Makcik itu cuba menenangkan Maya yang trauma susulan kejadian tersebut.

"Orang yang kamu cari tu sudah ada didepan kamu. Mari kita kerumah makcik ye nak..."

"Makcik ni makcik Zaiton?"

Makcik Zaiton tersenyum manis dihadapan Maya. Saat itu di benak fikirannya hanya mahu membalas dendam atas perbuatan tiga orang lelaki tersebut.

"Mereka itu harus MATI!!!"

......................................................................

MATIWhere stories live. Discover now