•4

1.4K 168 75
                                    

"Weih binatang telinga dua!"

Bukk!

"Aku ada nama lah!"

Kata makhluk bertelinga dua itu geram.Jun mengusap kepala dia yang sakit akibat di ketuk oleh senduk oleh makhluk yang berupa tikus itu.

Jangan tanya senduk tu datang dari mana kita anggap je dia ada pocket doraemon.

"Huh kitorang nak panggil kau apa?"tanya seokmin sambil menatap ke arah makhluk berupa tikus itu.Makhluk itu hanya berfikir sebelum menjawab.

"Panggil aku mickey jelah"

"Ouhh-Ahhh!"

Makhluk itu tiba-tiba sahaja berhenti berjalan dan itu mengakibatkan mereka semua terjatuh akibat terlanggar di antara satu sama lain.Jeonghan terjatuh ke atas seungcheol yang kebetulan berada di depannya.Mereka berdua ter eye contact.

"Muka kau cantik sangat"

Kata seungcheol sambil mengusap lembut pipi jeonghan dia saja je nak kacau jeonghan sebenarnya.Muka jeonghan memerah tapi bukan akibat malu tapi marah.

Pakk!

"TAK GUNA KAU UNTA KAU CUBA NAK AMBIK KESEMPATAN DEKAT AKU KE HAH!! TAK PA KAU TUNGGU AKU BAKAR KAU!!"

Marah jeonghan yang sudah mengamuk itu.Jisoo terus memeluk lelaki itu untuk menenangkan dia.

"Sabar weih sabar terbakar anak orang sakgi!!"kata jisoo sambil memeluk erat lagi jeonghan yang sudah ada tanda-tanda untuk membakar si anak choi tu.

"Tak aku tak kira aku nak bakar jugak si anak choi tu kau anak hong jangan halang aku!"

Makhluk yang berupa tikus itu hanya menggulingkan matanya ke atas sahaja melihat perangai mereka yang langsung tidak matang itu.Haih macam ni ke perangai putera raja macam tak betul je.

"Seungkwan"pangil makhluk itu.Seungkwan memandang ke arah makhluk itu.

"Apa kau nak?"tanya seungkwan.Makhluk itu hanya menunjukkan tangan dia ke arah jeonghan yang sedang bergelut dengan jisoo itu.

"Kau pergi dekat jeonghan lepastu kau pandang tepat dalam anak mata dia lepastu kau petik jari kau"kata makhluk itu.Seungkwan hanya menurut dan dia pergi ke arah jeonghan.

"Jeonghan hyung"pangil seungkwan.Jeonghan berhenti bergelut dengan jisoo.Jeonghan memandang ke arah seungkwan.

"APA KAU NAK HAH?!"

Seungkwan mengusap dadanya terkejut punya pasal tiba-tiba je kena jerkah fuhh garang betul dah macam singa jadian dah mamat tu.Terus seungkwan memandang tepat ke dalam anak mata jeonghan kemudian dia memetik jarinya.

Dalam sekelip mata jeonghan berhenti meronta.Jisoo melepas pelukan dia daripada memeluk jeonghan.

"Apa yang dah jadi?"tanya jeonghan blur.Mereka hanya menatap takjub ke arah seungkwan.

"Wouu daebak lah kau kwan!"kata mereka semua.Seungkwan hanya tersenyum bangga kembang lah tu kena puji.

"Dah lah yang kau kenapa tiba-tiba je berhenti tadi?"tanya wonwoo.Makhluk itu memandang ke arah mereka semua.

"Kita dah sampai di sempadan light forest"kata makhluk itu.Mereka semua hanya memandang pelik ke arah makhluk itu.

"Jadi? Apa masalah dengan light forest ni?"tanya mereka semua.Makhluk itu mengeluh.

"Aku tak boleh pergi dalam keadaan yang macam ni"kata makhluk itu.Mereka semua hanya menatap pelik ke arah makhluk itu.

"Huh?"

Disney Story | SeventeenWhere stories live. Discover now