•7

1K 155 34
                                    

Mereka semua sekarang sedang berhenti di hadapan air terjun yang amat cantik sekali.

Mereka semua terpegun melihat keindahan air terjun itu kecuali samuel.

"Woah cantiknya.."ujar chan lalu tangannya yang berupa seperti ranting kayu itu perlahan-lahan memegang daun hijau yang mempunyai crystal putih di atasnya itu.

"Woah cantiknya daun ni ada crystal lah"ujar chan lagi.Sambil tangannya ralit memerhati kan daun itu tiba-tiba muncul seekor rama-rama di sebalik daun itu.

Rama-rama itu terbang dan mendarat di hidung carrot milik chan itu.

Chan terpegun melihat rama-rama yang sungguh cantik itu sayapnya yang besar dan berbentuk crystal dan warna sayapnya juga berwarna-warni.

Yang lain pun hanya memandang kagum ke arah pemandangan di hadapan mereka ini.

"Tunggu apa lagi? Pergilah mandi lagi-lagi kau jun dah bau macam bangkai dah ni"kata samuel.Jun mencebik.

"Tapi nanti aku nak pakai baju apa?"tanya jun.Samuel tersenyum.

"Kau lupa ke ni dunia magic takpa pasal baju tu jangan risaulah"terang samuel.Jun hanya mengangkat bahunya lalu membuka bajunya dan mandi di air terjun itu.Nampak abs gitu aumss.

Rilek dia bukak baju je.Dia masih waras nak buat freeshow dekat situ.

Kalau nak tengok meh bayar sorang seratus.

K tak gurau gurau.

"Wahh sejuknya air ni!"ujar jun sambil dia bermain dengan ikan-ikan yang berada dalam air terjun tu.

Nak tau tak ikan apa?.

Ikan piranha.

K joke ikan emas ja.

"Korang nak tengok je ke tak nak mandi ke?"kata samuel lalu dia memandang ke balakang.Sebaik sahaja dia memandang ke belakang dia melihat mereka semua kecuali chan telah masuk terjun ke dalam air terjun tu kecuali yang kena sumpahan jadi perempuan tu diorang main dekat tepi ja.

Gila ke apa diorang nak bukak baju kat situ buat freeshow dekat situ.Maunya sakgi diorang kena gogol dengan yang lain.

Chan pulak takkan dia nak masuk dalam air kut cair lah dia nanti.

Samuel memandang ke arah seventeen sambil menggelengkan kepalanya.

"Bertuah betul"kata samuel.Lalu tiba-tiba dia terasa seperti tangannya ditarik oleh seseorang.

"Eh eh apani?!"

Bush!

Samuel mengerling hoshi yang menarik tangannya tadi sehingga dia terjatuh ke dalam air terjun itu.Habis basah lencun budak tu.

"Pftt! "samuel menjeling hoshi yang sedang menahan ketawa itu.Tiba-Tiba satu idea terlintas di fikirannya.Samuel smirks.

Tiba-tiba hoshi berasa akan ada aura-aura seram di sekelilingnya.Dia memandang ke arah samuel yang sedang smirks.

"K-kenapa kau smirks weih seramlah"ujar hoshi takut.Samuel memetik jarinya lalu muncullah beberapa ekor piranha di sekeliling badan hoshi.

Muka hoshi mulai pucat melihat ikan-ikan piranha yang berada di sekeliling badannya itu.

Yang lain?.

Apa lagi lari naik atas lah tinggal hoshi sorang-sorang.

"W-weih jangan tinggal aku sorang-sorang--"ujar hoshi yang seperti mahu menangis itu daripada tadi dia duduk statik dekat situ tak bergerak langsung.

Disney Story | SeventeenWhere stories live. Discover now