Layla, Erni, Kayla dan Mimi ketawa melihat gadis yang mereka buli baring tidak berdaya.
"Padan muka kau. Lain kali siapkan kerja yang kami suruh", kata Layla.
" Cih, dasar lembik!", cemuh Kayla lalu menendang tubuh gadis yang sudah babak telur itu.
Erni dan Mimi juga mahu menendang tapi dihalang dengan batu. Erni mengadu sakit, kaki kanannya lebam.
Mereka berempat mencari siapa punya angkara. Mereka melihat seorang gadis yang seumuran mereka yang berambut hazel gelap.
"Oi! Kau siapa? Baling-baling batu. Tiada adab ke hah?!!!". Layla memberi gadis itu jelingan tajam.
Gadis hazel gelap itu smirk membuatkan mereka berempat sakit hati. " Oh? Tiada adab?~ Jadi.... Yang korang belasah gadis itu~~ beradap ke~???".
Kayla tidak tahan bila gadis dihadapannya merendahkan dia dan memocking dia. "Dasar sampah!", maki Kayla lalu dia cuba memukul perut gadis hazel gelap itu tetapi gadis itu dengan pantas menumbuk bahagian perutnya. Ia membuatkan Kayla terundur ke belakang.
"Kayla!", mereka bertiga berlari kearah Kayla.
"Cis, kenapa kau tumbuk dia!", marah Mimi.
" Ceh, dasar mulut besar! Cakap orang lain lemah.... Tapi diri sendiri pun lemah jugak!",lenting gadis hazel gelap itu lalu melempar empat kad terup Joker kearah mereka berempat.
Darah keluar dari pipi masing-masing. Mereka shock, tidak dapat memproses apa yang bar terjadi.
"Saya sarankan kamu berempat segera berambus dari sini", kata gadis hazel gelap itu. Nada suaranya kedengaran kelam.Maya pov
Gadis-gadis pembuli itu lansung berlari meninggalkan tempat ini.
"Cis!". Aku mengutip kad-kad terup, mengelap kesan darah lalu menyimpan dalam kocek baju.
Aku berpaling kearah gadis malang itu itu. Aku cuba mengecak nadinya.
"Syukur", ucapku bila nadi gadis itu masih ada. Aku menggendong gadis itu dibelakang aku dan membawa beg gadis itu serta beg berisi buku yang baru aku beli.
Aku menaham teksi, lalu masuk bersama gadis yang digendong serta barang2. "Tolong bawa saya ke hospital", pinta aku.
"Baik cik", pemandu teksi itu.
Sesampai sahaja di hospital, aku membayar tambangnya dan ucap terima kasih.
Aku membawa gadus itu ke kuanter. "Apa kami boleh bantu cik?", tanya salah satu jururawat. "Tolong rawat dia".
Jururawat itu segera menunjukkan arah bilok doktor. Aku meletakkan gadis itu perlahan-lahan di atas katil.
" Maya? ".
Aku berpaling ke belakang dan melihat ayahku yang memakai kot doktor. " Ayah, dia baru sagaja kena belasah".
"Baiklah, Maya tolong tunggu diluar. Oh! Dan cuba telefon ibubapa gadis ini".
Aku mengangguk.Hai😊😊😊
I'm back. Ini dia si capter 5. Yuhoooo🙌🙌🙌🙌🙌🙌🙌 Dan cerita sampingan atau cerita kedua yang aku akan bikin bersamaan dengan cerita ini ialahDidektif conan fanfiction yang itu Shinichi sebagai hero. Tajuknya You are my light
Terima kasih kerna membaca.
YOU ARE READING
Gadis pencinta buku(tidak Disambung)
FantasyKisah tentang seorang gadis yang amat menyukai buku. Dan pada suatu hari, dia dan keluarganya berpindah ke suatu kampung pendalaman kerana ayah dipindah tempat kerja. Di sana,gadis itu akan menjumpai sebuah buku misteri ,sekumpulan remaja seusia dia...