3.2 CT2 {What did you do?} part1

15 1 0
                                    

Ryan pov

'Maya sungguh comel hari nie~~!' jerit hatiku. Sungguh gembira diriku dapat melihat si gadis berambut hazel itu.

'Rambutnya lembut dan wangi.....😊😊😊. Hei! Saya bukan pervert tau!' aku menggelengkan kepala bila fikiran ini mula beralih kemudih. 'No, Ryan no! Jangan fikir bukan-bukan!!'.

"Hey, Lani, Wawa. Ada nampak Ryan?"

"Tidak, cik Aina"

"Saya pasti dia ada disekitar sini. Lani, Wawa, cari dan beritahu saya di mana Ryan"

"Baik, Cik Aina!"

Normal pov

Tiga orang gadis segera mencari remaja lelaki yang digelar prince charming of school.

Namun tanpa mereka sedari, prince charming of school bersembunyi di kawasan semak. Prince charming or Ryan mengeluh lega.

'Selamat aku pada pagi ini. Fans girl memang mengerikan. Aku lagi rela kalau si Maya yang mengejar aku' bisiknya sambil tersenyum. 'Tapi malangnya, ia tidak akan pernah terjadi' sebelum mengeluh sedih.

🍁🍁🍁

"Aaaccchhhooooo!" Maya mengusap hidungnya yang gatal. "Maya, kau sakit ke?" tanya Rina bimbang akan kesihatan sahabatnya itu .

Maya menggeleng sebelum menyambung pembacaannya.

🍁🍁🍁

Di suatu tempat yang tidak jauh

Sekali lagi lelaki berjubah putih muncul. Dia tersenyum melihat Ryan yang masih bersembunyi. 'First victim, perfectly~~' lelaki itu memegang buku biru laut dan membuka ke halaman untuk melakukan membaca mantra. Sekarang, apa yang boleh dijadikan sebaga-- Ahha! Daun!

Dengan membaca sebaris dari halaman buku yang di pegangnya, daun itu bertukar warna dari hijau menjadi emas dan ada perkataan kanji (# yang saya sendiri tidak tahu apa).

'Let's see what you can do, big brother' Dia ketawa kecil apabila Ryan menyentuh daun itu dan hilang tanpa tertinggal apa pun.

'Hehehe.... Let's play~ Awin, my dear big brother~ You can't hide from me anymore~ Hehehe' lelaki berjubah putih turut pergi dalam keadaan teruja.

Tonk - Tonk - Tonk

Lelaki berjubah putih👉👉 LBP
Amiraansyah👉👉 Aku

LBP: when can i see my dear
            brother?

Aku: ____, engkau boleh  saja bercakap dalam bahasa melayu. So, tidak perlulah nak speaking english.

LBP: But,my master ordered me to. Beside, i enjoy it.

Aku:____, suka hati kaulah.....

LBP: aren't this was short? Why is it not same like at the review??

Aku:sebab ini part1 je

LBP: so, there rest will be at part2??

Aku: em~hem

LBP: you not say sorry for the readers? Event thoungh just a few read this story? And what about your granmar error??cannot say that bahasa melayu was your first language....

Aku: sudah,____. Tetapi sebab aku ini insan yang sering tersilap. Aku memohon maaf jika ada kesalahan bahasa, cerita ini kurang menarik atau lambat update. Maafkan aku...... Okey.... Bai👋👋👋👋👋


























# korang rasa dah habis ke?
#Maaflah sebab pendek. Ingat nak sambung terus part 2 tapi tak dapat.

Gadis pencinta buku(tidak Disambung)Where stories live. Discover now