2.2 CT1 { Fail or not 1}

28 3 2
                                    

Maya (pov)

Tidak dapat aku bayangkan yang kelas yang bakalku datangi suasananya begini.

"Sila diam!!!!!! Kalau tidak cikgu buang kamu seorang demi seorang ke luar tingkap! Terjun kamu semua terus dan masuk hospital!", jerkah Guru kelas yang bernama Rania. Walaupun cikgu Rania kecil molek tapi garangnya... Lantangnya... Suaranya..... Kalau begini, pekak telinga akulah nie.... 😩😩😩

" Kamu! Sila bangun!". Jari telunjuk cikgu Rania sudah dihadapan mukaku. Dengan segera aku bangun,"Ya?".

"Sila perkenalkan diri kamu!", arah cikgu Rania.

" Nama saya Maya Ariana binti Kamarul. Saya baru sahaja pindah ke sini, minggu lalu", kata aku. 'Tidakku duga akan menjumpai guru yang sebegini', bisik hatiku.

"Okey, duduk!!".

Cikgu Rania berjalan ke hadapan kelas dan berpaling ke arah kami. " Buka buku semua!! Buka muka surat 61, seekkkaaaarrrrraaaannnnggggg!!!!!!!".

"Baik cikgu!!!!!", hampir terjerit kami semua menjawab.

#Epic betul cikgu dia. Syukur guruku tidak begitu. Tapi akal fikiranku... Iya......

---------------------------------------------------------------

Normal (pov)

Maya memandang bukunya dan dua orang manusia dihadapannya. Seorang gadis yang sedang takut-takut untuk melihatnya dan remaja lelaki dihadapannya sedang tersenyum melihatnya.

"Mari kita berkawan!" kata Ryan dengan senyuman charmingnya, Rina pula hanya diam dan menundukkan kepalanya.

Maya mengeluh perlahan lalu meletakkan buku di atas meja,"Boleh...." Ryan sudah mahu mengangkat tangannya dan Rina mengangkat kepalanya."Tapi.... Dengan Rina je"sambung Maya selamba.

Ryan terus menjatuhkan tangannya. Bagai mempunyai telinga dan ekor kucing, Maya dapat melihat telinga dan ekor Ryan jatuh. 'Bukan aku tidak mahu kawan dengan kau tapi....... Aku malas berjumpa dengan fans kau dan cahaya charming kau terang loh'.

Maya sweat drop bila muka Ryan sudah cemberut,'lain betul dia yang didepan aku dengan di hospital'. Perlahan dia mengeluh lagi.

--------------------------------------------------------------
Ryan pergi ke bilik guru meninggalkan Maya dan Rina untuk berbual.

Rina memandang Maya, "Kenapa tidak mahu berkawan dengan abang Ryan?". Dia bingung. Selama ini, tiada perempuan yang tolak penawaran abangnya untuk berkawan.

Maya mengeluh dan memegang kepalanya," Cahaya charming dia terang sangat. Silau. Dan aku tersangatlah malas untuk melayan orang yang bakal menyerang aku ini".

Mula-mula Rina terkebil-kebil sebelum ketawa terbahak-bahak," Hahahaha.....". Hampir terkeluar air matanya. "Dia memang banyak fans tapi jangan risau. Fans dia tidak serang orang....".
"............"
"............."
"Nanti aku fikirkanlah" balas Maya selamba sebelum menyebam muka dengan buku.










Ne...Ne.... Bagaimana??????
Okey tak?????
Korang rasa si Ryan itu apa????
Loud person ???????

Hehe.... Aku ada idea jahat untuk dimasukkan dalam cerita ini.
Muwahahahahahahah!!!!!!!!😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈
My devil have come out!!!!!!!
Hihihihihihih..............

Inilah aku.....
Bila dah gila tentang cerita
Hihihihi

Gadis pencinta buku(tidak Disambung)Where stories live. Discover now