Nejedia mäso, neužívajú omamné látky, nemajú nemanželský sex.
“Hare Krišna” už asi počul každý z Vás. Mnohí si toto slovné spojenie spájajú s východným náboženstvom zvaným Hinduizmus. No v skutočnosti ide o Hnutie Hare Krišna.Toto hnutie je západným výrastkom populárneho Bengálskabhakti (oddaná) jogová tradícia alebo vedomie Krišny , ktoré sa začalo v 16. storočí. Zakladateľ jogy Bhakti,Chaitanya Mahaprabhu. Obhajoval prenasledovanie mystickej oddanosti opakovaným spievaním, najmä mantry Hare Krišna.
Učenie hnutia Hare Krišna pochádza zo starodávnych hindských písiem, najmä zo Srinad-Bhagavatum a Bhagavadgita . Prívrženci tomu vravia Krishna je Najvyšší Pán a verí že ľudia sú večné duchovné bytosti uväznené v cykle reinkarnácie.
Povaha cyklu pre jednotlivé bytosti je určenákarma , zákon dôsledkov minulých konaní, ktorý vracia bytosti k fyzickej existencii. Podľa doktríny hnutia je možné zmeniť svoju karmu praktizovaním extrémnych foriem jogy; Pán však poskytol ľahšiu metódu, opakovanie svojich svätých mien, Krišnu a Rámu.Veriaci venujú svoj život službe Krsnovi a každý deň trávia niekoľko hodín spievaním mantry Hare Krišna.Mužskí oddaní si oholia hlavy a zanechajú iba malý chumáč vlasov nazývaný sikha , znamenie odovzdania sa svojmu učiteľovi. Každé ráno si mužskí a ženskí veriaci označujú čela hlinkou ako pripomienku, že ich telá sú chrámami Krišny.
Počas osemdesiatych rokov bola často obviňovaná z vymývania mozgu a starodávne skupiny sa pokúšali deprogramovať niektorých členov Hare Krišna. Niektorí bývalí členovia, ktorí sa domáhali psychologického a emocionálneho poškodenia, žalovali organizáciu neúspešne.
Prepáčte ak budem mať chyby. Moc som o tomto konkrétnom náboženskom hnutí nečítala.
Ale dúfam, že sa vam to bude páčiť.
YOU ARE READING
DÉMONOLÓGIA A MYTOLÓGIA
RandomKeď že som sa v poslednom čase začala viac zaujímať o démonológiu a mytologiu, rozhodla som sa začať o nej písať. Dufam že sa vám to bude páčiť.