Drak

439 23 0
                                    

Drak je mýtické zviera vyskytujúce sa v mnohých kultúrach.

Medzi naším a čínskym chápaním drakov je však diametrálny rozdiel. Zatiaľ čo v západnej mytológii sú draci väčšinou vykresľovaní negatívne, pre Číňanov sú to, naopak, priateľské stvorenia s úžasnými schopnosťami, ktoré sa občas ukážu nejakému smrteľníkovi. V minulosti boli draci v Číne veľmi uctievaní. Svedčí o tom nespočetné množstvo zachovaných pamiatok z oblasti umenia, literatúry, folklóru, zoológie, histórie aj náboženstva.

Drak je najvyššie postavené zviera v čínskej hierarchii.  V Číne sa drak považuje za kráľa zvierat a tvorov žijúcich v mori, Chi Ling, čínsku druh jednorožca, vládne zvieratám, ktoré žijú na zemi, a fénix vládne nad všetkými vtákmi a inými tvormi, ktoré lietajú vo vzduchu. Tieto tri bytosti majú prvé miesto nad všetkými zvieratami a tvormi na svete okrem človeka.

Podľa čínskeho delenia sa draci delia na tých, ktorí sa ako draci narodia, a tých, ktorí sa drakmi stávajú premenou z rýb kaprovitých druhov. Existuje mýtus, ktorý hovorí, že pokiaľ sa z kapra chce stať drak, musí preskočiť cez vodopád nazývaný Dračia brána.

Čínska tradícia delí drakov na najmenej osem rôznych druhov:
▪️Shen Lung
▪️Lung Wang
▪️Li Lung
▪️Chiao Lung
▪️Ying Lung
▪️Chiu Lung
▪️Tsao Lung
▪️Tu Lung

DÉMONOLÓGIA  A MYTOLÓGIA Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin