Lilith je sexuálno-démonická bytosť, o ktorej sa prvý raz hovorí v mytológii Mezopotámie.
Podľa mezopotánských mýtov je Lilith ženský nočný démon, no niektorý židovský gnostici, kabalisti mystiky, astrológovia a spiritisti si myslia, že bola Lilith prvá žena.
V texte Biblie sa dočítame, že človek bol stvorený na obraz Boha a tiež, že po tom, ako Boh videl, že človek je osamelý, Adamovi vyňal rebro, z ktorého stvoril Evu.
Mnohí znalci starých textov sú však presvedčení, že tento známy príbeh má jednu časť, o ktorej sa v Biblii nehovorí. Podľa tejto zatajenej časti biblického príbehu bola prvou Adamovou ženou Lilith, a nie Eva.Kniha žiary predstavuje Lilith ako deštruktívneho démona, prinášajúceho rozpad do akejkoľvek formy zaužívaného poriadku a pokoja. Podľa nej Lilith ničila piliere pokojného rozvoja Adama, preto ju Stvoriteľ od Adama oslobodil a dal mu možnosť oženiť sa s Evou.
Mýty charakterizujú Lilith ako neposlušnú ženu, mimoriadne krásnu a príťažlivú, provokujúcu. Preto sa jej hovorí aj Satanova žena.
Lilith nielen že bola vyhnaná z raja, ale aj ju Boh preklial. Povedal jej, že ak sa nevráti a odíde z raja, už nikdy nebude schopná počať dieťa. Lilith to nebrala na vedomie a odišla. Keď sa však potom pokúšala o dieťa, buď sa narodilo mŕtve, alebo znetvorené a preto po pôrode krátko zomrelo. Deti sa rodili s pazúrmi miesto nechtov a s čiernymi očami. Lilith sa ale nechcela vzdať a preto sa pokúsila mať potomka s niekym schopnejším. A tak presvedčila Lucifera, aby padol a stal sa padlým anjelom. Lilith vedela, že keby bol stále v službách neba, nepodarilo by sa jej počať s ním zdravého potomka. A preto sa Lucifer stal prvým padlým anjelom. Ale dieťa sa aj tak narodilo znetvorené a zakrátko umrelo. A preto sa uchýlila k činu splodiť potomka s démonom Samaelom. Samael a ona žili spolu v Edome - jednej z dimenzií samotného pekla, kde podla všetkého žijú doteraz. No aj tento pokus bol neúspešný. A tak presvedčila Samaela, aby sa spáril s človekom. Z toho vznikol prvý poldémon. Jeho Lilith pokropila krvou zo svojho zápästia a dieťa teraz napoly jej, dostalo schopnosti satanizmu a okultizmu. A jeho potomkovia a ich potomkovia tieto schopnosti dedia. A Lilith bola konečne spokojná. Ale ako posledný čin, ktorým chcela vzdorovať Adamovi a Bohu, sa premenila na hada a priblížila sa do raja. Tam presvedčila Evu, aby zjedla ovocie zo zakázaného stromu.
Hovorí sa že práve Lilith je zodpovedná za náhle úmrtia rodičiek a čerstvo narodených detí. Choroba s názvom Náhla smrť je často pripisovaná práve jej.
Lilith sa v judeiskej démonológii spomína aj ako zlý duch.
viete, že za pretrvávajúci kult Lilith sa napríklad považuje záľuba dievčat, ale i žien, ozdobovať si ruku červenou niťou?
YOU ARE READING
DÉMONOLÓGIA A MYTOLÓGIA
RandomKeď že som sa v poslednom čase začala viac zaujímať o démonológiu a mytologiu, rozhodla som sa začať o nej písať. Dufam že sa vám to bude páčiť.