kap 2

6 1 0
                                    

Stars pov
När Demon jagade förövaren mot staden Dark City. Kom en länk från en lärljunge att någon morade i en del i sjuksalen.

Han bad mig komma direkt och länka min bror när jag var frame vid portarna in.

Framme vid porten
Jag fick en länk av demon hen hade lyckats fly men kommer nog snart igen hoppades han. Jag säger med alfa röst att han ska komma hem igen och gå direkt till min mates sjuksal.

Framme vid sjuksalen
Jag hör demons tassar komma närmare och där står han. Han skiftar till backa till sin vanliga form och undrar varför det var så viktigt att han kom hitt.

Fem minuter senare
När vi hade kollat alla rum och såg att bara Elena var kvar där inne. När min bror gick ut med sin dotter i famnen.

Jag la märke till att hans ögon hade en försakt glödande ögon. Som skyddade sin dotter tror jag ska fråga min bror sen.

Mitt i mina tankar säger demon, lillebror vi får prata mer sen. Sen gick han upp till sin flygel i slottet.

Jag började min vandring till mitt privata bibliotek. För att läsa om min storebror. Hur deras eld kunde visa sig så stark när en i familjen var skadad. Men han hittade aldrig sin brors bok.

Demons pov
När jag har lagt ner min älskade dotter på maddrasen och beddat ner henne.

Började jag gå mot biblioteket för at prata med min bror. Fast att jag aldrig hittar till hans privata bibliotek.

Jag går alltid till en mörk korridor. När jag märker en dörr. Jag länkar Star direkt med det här" lillebror hittar dig inte men har hittat en annan dörr kom till mig nu snälla."

Han svarar med" okej storebror vilken korridor är du i. Är på väg till dig stana där du är."

Jag svarar " okej är i korridoren mot din mates sjuksal. Det är en mörk korridor skynda dig är rädd."

Han svarar att "är här nu brorsan ser dig snart. Är på platsen du säger dig stå på var är du?!"

"kolla mot dörren till din höger säger jag bara sen bryter jag länken."

När jag hör fotsteg utanför mig och där jag satt och skackar. När min bror öppnar dörren.













Efter några steg hörde jag något, som jag trodde var min bor. Men när jag kom närmare så var det Elena jag såg.
Jag ropade på min bror och sa att han skulle komma direkt.

Jag såg att hon skakade riktigt mycket och efter en kort stund såg jag sachie. Som skiftade till min bror, som såg likblek ut när han såg sin dotter sitta där.

Han böjer sig ner och ser in i hennes ögon och får hennes inre varg att lunga sig och sen lägger han armarna under henne. Hon slutar skaka och lungnar sig och börjar återfå sin färg i ansiktet. Efter att min bror lyft upp henne så ber han mig att kolla viddare. Han säger försäkerhets skull så att vi inte missar Diana om hon är här förstås, säger min bror innan han går till sitt rum.

Demon Kings Secrets Where stories live. Discover now