kap 12

5 0 0
                                    

Stars pov
När jag och min dotter satt på demons rygg känndes allt bara bra. När han ylar till sin dotter hoppade nästan mitt hjärta ut ur mig. Vi sprang med blixten trodde jag, men när jag kollade var min bror var, så var han blixten vi åkte på. Nea skrattade bakom mig med glädje hon hade velat rida på en blixt demonvarg i åratal och nu fick hon det.

När vi nu stod framför slottsporten och väntade på dom, såg att att Nea var skadad. Jag bad demon om hjälp, med hennes skada.

Demons pov
min bror bad om hjälp, jag vände mig om och såg Nea ligga på marken med en brännskada från min blixt. Jag bad om ursäkt för mina handlingar till min bror och gick fram till henne.

Nu står jag vid hennes sida och ser att såret läker snabbare än min brors rike ska klara av. Men jag hinner inte tänka mer innan någon hoppar på mig i sin varg form tror jag. När jag vände mig om för att se vem det är, ser jag min yngsta syster stå där och tittar ner i marken.

Jag säger så här till Nea.
- du kommer att klara dig och jag ska bara kolla en, sak är det okej med dig.
- ja svarar Nea direkt och säger även tack för att jag kolade på såret.

Jag började gå mot vargen i rött, min egen dotter följde med i mäniskoform. Jag bad henne säga åt vargen att byta skepnad och säga sitt namn. Hon svara att hon gör det för sitt rikes kung.

Hon vill prata i enrum med dig säger Elena med en gnutta sorg i rösten. Jag förstår att hon var ledsen över att inte få följa med. Jag skiftade och sa till henne att häng med men va hundra meter bakom oss hela tiden. Hon svarar ok på det sen började vi gå.

Stars pov
När min bror kollat Nea sa han att hon skulle klara sig. Jag blev glad över det och också orolig för min bror att han gick iväg med den röda.

Demon Kings Secrets Onde histórias criam vida. Descubra agora