1

67 5 0
                                    

Perlahan-lahan kakiku melangkah ke arah satu tubuh badan yang lemah. Terbaring di permukaan lantai yang kotor. Terpalit darah kering di wajah mulusnya.

  "Hai, bangunlah. Apa kau buat kat lantai ni? Nanti sakit badan tak tahu." Sapa aku. Matanya tercelik. Dengan perlahan-lahan dia bangkit.

  Matanya tajam menikam mata aku. Aku hanya membalasnya tanpa perasaan.

  "Lapar? Nak makan?" Soalku.

  "Huh! Makanan apa yang kau bagi? Sampah? Ulat? Apa lagi? Kalau kau benci aku, bunuh je la aku." Jawab si dia.

  Aku ketawa. Lebih kepada sinis. Pisau yang setia di poketku, aku capai. Perlahan-lahan menusuk ke lengannya.

  "Argh.." dia meringis kesakitan.

  "Aku..takkan bunuh kau selagi aku tak puas." Pisau itu aku tarik dengan kasar. Darahnya membuak-buak keluar.

  "Kau..aku..huh..menyesal kenal kau..argh!" Tergagap-gagap dia mengungkapkan kata-kata itu kerana menahan kesakitan di lengannya.

  Senyuman sinis aku berikan padanya.

  "Salah kau.."

  Aku bangun dan menuju ke tingkap yang terbuka luas. Angin malam menerpa diriku.

  "Huh..huh..sya, aku minta maaf-"

  "MAAF?! KAU BODOH."

  Pisau tadi aku gunakan untuk mengikis kulitnya. Membiarkan dia menjerit kesakitan.

  Huh, itu baru sikit.

  ---

Jaket kulitku aku buka lalu di sidaikan di tempatnya. Bau darah segar langsung tidak memberi kesan padaku. Nak buat apa? Dah terbiasa. Aku budak biologi, yang selalu bedah orang.

  Nampak tak? Aku selalu bedah orang? Bedah, and then bunuh. Its simple. Aku puas. Puas sangat. Sebab diorang, hidup aku musnah.


Aku buat benda ni semua, hanya untk langsaikan segala dendam yang terpahat dalam hati aku. Dia..patut mati. Dia tak layak hidup. Sebab dah tipu aku.

.
.
.
.
.
.
.

Hmm..ok ke? Just short story maybe.

DSK : Dendam Terakhir ✔️Where stories live. Discover now