"Inspektor Akmal, merangkap sepupu si penipu yang bernama Leidya. Mati pada tarikh 9.1.20**." Ujarku.
Batu sebesar genggaman aku itu aku ukir menggunakan pisau. Lalu di tanamkan di atas tanah yang berisi tubuh di bawahnya.
Aku bangun dan berlalu masuk ke dalam rumah. Langkahku tuju ke satu lagi bilik yang menempatkan si dia.
"Hai, Leidya. Hidup lagi ke?" Aku jalan mendekatinya. Dia yang masih menekapkan tangan ke dadanya aku lihat.
Aku menolak ke belakang rambutnya yang sudah ke hadapan. Mukanya nampak sangat tidak bertenaga dan lemah.
"Haih, sian aku tengok kau ni. Sakit eh? Tunggu lah. Nanti mati la tu. Benda ni-" tangan aku menekan tempat lukanya.
"Argh!" Leidya merintih kesakitan.
"Ni baru sikit tau. Nanti masa kau nak di tarik nyawa, lagi sakit. Jadi, ini seakan-akan ujian untuk kau." Tangan aku kalihkan.
Dia masih meringis kesakitan bersama titisan air mata yang jatuh ke pipinya.
Aku tersenyum. Pisau pemotong roti di keluarkan dari poketku. Sempat aku capainya sebelum ke sini tadi.
Pisau itu di tayangkan di hadapannya. Dia hanya melihat dengan mata yang hampir tertutup.
"Ni, ujian ke dua kau. Kalau kau tak tahan, maksudnya kau masih tak bersedia untuk mati dan akan menjalankan lagi beberapa ujian. Kalau kau tahan sakit tanpa menegluarkan suara menahan sakit, kau lepas ujian ni." Pesanku.
Dia hanya melihat dengan muka sayu. Tidak lama kemudian, dia mengangguk tanda setuju. Aku tersengih puas.
"Bagus."
Tangannya aku capai lalu menghiris tangannya dengan kuat dan pergerakan yang perlahan. Meninggalkan kesan yang sangat dalam. Darah yang mengalir dari lukanya membuat aku tersengih suka.
Leidya sedaya upaya menutup mulutnya daripada mengeluarkan suara. Aku tahu, dia lagi sanggup mati daripada menerima semua ujian dari aku ni. Hahahah. Siapa je nak kan?
Korang nak ke?
Namun, nasibnya tidak baik dan mungkin malaikat maut masih belum ingin mencabutnyawanya. Dia terjerit kecil.
Pergerakan aku terhenti. Hirisan tadi terhenti. Pisau itu aku tarik dari tempatnya. Mungkin tertanam ke dalam, sebab tu susah nak tarik.
Dan, sekali lagi dia menjerit kesakitan. Lagilah aku suka.
"Kau,..
Gagal."
---
Eheks~ minggu depan qiera periksa. Sorry awk2 semua. Qiera takkan update sgt kot nnt. Hehehe.
Vote and comment~
YOU ARE READING
DSK : Dendam Terakhir ✔️
Mystery / Thriller•DENDAM SEORANG KAWAN season 2 "Tak mungkin dia masih hidup."-Aqisya Tujuan aku mula-mula untuk puaskan hati, tapi tak sangka dia hidup lagi dan munculkan diri depan aku untuk balas dendam. Sekarang, siapa yang akan menang? Note : - Cerita ni s...