14

14 4 0
                                    


  Pandangan tajam antara dua orang itu tidak putus-putus. Seorang tersenyum dengan penuh misteri, seorang lagi pula serang ligat memutarkan kembali memori.

  "Tak ingat ke? Baguslah kalau kau tak ingat pon. Lagi seronok aku." Ujar si dia. Aqisya pula tidak berputus asa untuk mengingati semula.

  Aqisya takkan biarkan si dia dengan mudah membunuhnya.

  Tiba-tiba lelaki itu bangun dari duduknya. Tanpa Aqisya tahu pisau kecil sudsh berada di poket belakangnya.

  "Kenapa kau muncul depan aku? Nak balas ape yang aku buat dekat kau?" Soal Aqisya.

   "Buat ape aku nak balas? Aku cuma datang sebagai malaikat maut yang ingin cabut nyawa kau." Senyuman sinis tidak pudar dari bibirnya.

  Aqisya terdiam. Rahangnya di ketap geram. Tangannya sudah membentuk sebuah genggaman.

  Ingin sahaja dia menumbuk lelaki itu, namun apakan daya. Dia hanyalah seorang perempuan. Tak mungkin boleh menjatuhkan lelaki berbadan tegap di depannya itu.

  Lelaki itu menghampiri Aqisya. Perlahan-lahan tangannya di angkat lalu mencengkam kasar pipi Aqisya.

  Malang but Aqisya, dia lupa untuk membawa pisaunya bersama. Kalau tidak mungkin sudah mampus lelaki di depannya.

  "Lagipun, kalau aku balas balik ape yang kau dah lakukan pada aku, kau takkan
mati kalau belum ajal kau. Jadi, aku datang sebagai malaikat maut yang di tugaskan untuk ambil nyawa." Lelaki itu tersengih menyeringai.

  "Kau takkan dapat bunuh aku. Aku akan pastikan kau mati walaupon kali kedua. Huh!" Kata Aqisya.

  Lelaki itu melepaskan kasar pipinya.

  "Kau pasti ke?" Dia menjungkitkan keningnya. Aqisya hanya diam.

  Jarak yang dekat membuatkan Aqisya harus mendongak.

  Tangan lelaki itu mula menyusur ke belakang poket seluarnya. Pisau kecil itu di capai.

  "Argh!!" Tangan Aqisya menekup perutnya. Walaupon pisau itu kecil namun ketumpulannya itu membuatkan ia perlahan-lahan menembusi perut Aqisya.

  Tidak cukup sekali, dia menikam lagi.

  "Kau ingat, kau pernah tikam aku macam ni." Suara lelaki itu di dengar sayup-sayup. Mata Aqisya ingin sahaja terpejam namun di tahan.

  Di sebabkan Aqisya tidak menjawab, pisau tadi di tarik keluar dari perutnya lalu di tikam lagi dan lagi.

"Dah nak mampus dah ke?" Lelaki itu tersenyum.

  Namun senyuman itu tidak lama kerana terdengar bunyi siren polis di luar.

  "Sh*t. Siapa pulak yang call polis ni."

  Dengan langkah laju dia mengangkat Aqisya dan di letakkan di atas bahunya. Sempat dia menekup luka tadi.

 

---

Hai. Sorrylah atas kemerepekan ayat dan cerita ini. says nak ucap terima kasih kepada yang sudi membaca dan vote cerita ni.
Love you

Vote and comment

DSK : Dendam Terakhir ✔️Where stories live. Discover now