12

16 4 0
                                    

  Someone's pov

  "Huh..huh."

  Pokok besar yang rendang dijadikan tempat dia berehat. Sekali-sekali dia memandang belakang dan melihat sekeliling. Hutan ini sangat tebal.

  Macam mana dia boleh berada di sini, hanyalah di sebabkan oleh seorang perempuan gila bernama Aqisya. Dia baru sahaja lari daripada si gila tu.

  Dan dia tahu mesti dia dah bawa pergi Doktor Raz.

  Setelah tiada kelibat kereta Aqisya, dia berlari keluar dari tempat persembunyian ke jalan besar. Sebuah kereta di tahan.

  "Pak cik, tolong hantar saya ke balai polis berdekatan. Tolong." Pintanya. Pak cik itu pon akur.

'Kau akan tumpas, Aqisya.'

End pov

---

  "Ergh!" Badan lelaki itu di tarik dengan susah payah. Kerusi kosong di jadikan tempat untuk lelaki itu.

  "Ah! Berat gila."

  Aqisya duduk bersila dan bersandar pada dinding dengan mata terpejam.Menarik nafas lalu menghembus keluar.

  "Qisya.." panggilan itu membuat Aqisya membuka matanya lalu memandang tepat ke arah Doktor Raz yang memandangnya tajam.

  Dahi Aqisya berkerut. Mengapa doktor itu melihatnya dengan cara begitu?

  "Kau salah menilai aku, Aqisya." Ujar doktor itu.

  Bertambah kerutan di dahi Aqisya dan ketawa sinis.

  "Huh, salah menilai kau? Apa yang aku salah?" Soalnya.  Dia mendekatkan dirinya denagn doktor itu.

"Kau ada otak, pompuan. Guna sebaik mungkin. Heh." Gelakan sinis dari doktor iu mebuatkan hati Aqisya panas membara.

  Dengan sekilat pantas pisau milik Aqisya mencederakan doktor itu. Terpalit garisan panjang dengan darah yang mengalir di pipinya.

  "Ha..hahah. itu je? Tak nak bunuh aku terus ke?"Doktor itu memandang Aqisya sambil tersenyum. Sinis sekali.

  "Kau..akan mampus jugak nanti." Aqisya mengetap giginya kemudian berlalu pergi. Sempat dia menyepak kerusi yang di duduki doktor itu.

Namun hanya di balas ketawa sinis dari Doktor Raz.

  Pintu di hempas kuat dan menghasilkan bunyi yang sangat kuat serta bergema di dalam banglo kosong itu.

  Deruman kereta di luar banglo membuatkan senyuman sinis Doktor Raz makin melebar.

  "Dah berambus? Bagus. Kau bagi can kat aku untuk balas balik."

 
  Doktor Raz? Heh. Itu hanyalah gelaran bukan nama sebenar. Nama sebenar dan wajah sebenarnya hanya dia sahaja yang tahu. Dan dia..semestinya bukan doktor biasa.

  Dia..doktor luar biasa.

---

Hai readers semua. Thx pada yang setia membaca dan vote. Sayang korang. Muahhhh.

Vote and comment.

 

 

 

DSK : Dendam Terakhir ✔️Where stories live. Discover now