10

19 5 1
                                    

  Leidya terkaku. Matanya melihat aku dengan ketakutan. Perlahan-lahan aku mendekatinya. Leidya pula berundur untuk menjauhi aku.

  "Kenapa? Kau takut ke aku datang dekat dengan kau? Masa kau cuba larikan diri tak terfikir pula ya?" Kataku.

  Bibir Leidya bergetar-getar menandakan dia begitu takut. Pergerkannya terhenti akibat dinding yang berada di belakangnya.

  Pisau di poketku aku keluarkan lalu mengacukan kepadanya.

  "Qisya..aku..aku cuma..cu-cuma-"

  "Cuma apa?!" Aku memotong percakapannya.

  Dia menjerit kecil. Lutunya di peluk lalu menangis teresak-esak. Aku ketawa sinis.

  "Heh..nangis? Tak ada guna pon."

   Pisau tadi aku simpan kembali ke dalam poket lalu melangkah keluar dari bilik itu. Bilik yang menempatkan doktor gila dan jururawat si mak cik bawang aku tuju.

---

  Wajah pucat kedua-dua mangsa ini aku lihat. Perlahan-lahan aku mendekati si doktor yang menganggu perbuatan aku untuk membunuh doktor yang menjaga ku.

  Kepalanya yang menunduk akibat tertidur itu aku tolak kasar.

  "Woi, bangun." Kejutku dengan kasar. Matanya terpisat-pisat melihat aku yang berdiri di hadapannya.

  "Aqisya.." panggilnya.

  "Aku cuma nak bagitahu. Lain kali jangan cuba utuk kacau atau berbual dengan aku. Kalau tak, aku tamatkan riwayat kau." Ucapku. Aku menyilangkan tangan ke dada.

Dia menunduk. Tanpa aku sedar dia menitiskan air mata.

  Aku terus melangkah keluar.

  "Aqisya..aku tersuka kau. Aku nak ubah kau. Tapi jadi macam ni pula." Bisik si doktor itu.

  Muka putihnya menjadi kemerah-merahan akibat menangis.

  Aku yang berada di luar bilik itu hanya beriak biasa.

  "Suka aku? Tch, kau yang bodoh sangat suka kat aku dah kenapa." Bisikku seorang diri.

Kaki ku melangkah keluar menuju kembali ke hospital. Nak buat apa? Buat apa lagi kalau bukan bunuh si doktor yang menjaganya.

  Aqisya..semoga kalini kau berjaya.






---

Hehehehehehe. Hai. Bagaimana percutian anda? Dah siap kerja sekolah. Hoho. Kalau anda sudah siap manakala saya tidak. Hek hek.

Vote and comment

DSK : Dendam Terakhir ✔️Where stories live. Discover now