Aku memandangnya bersama pisau yang berdarah di tangan. Mataku memandang tajam padanya."Qisya..aku merayu..berhenti..buat benda ni..ergh!" Rintihnya.
Aku hanya memandang kosong. Dada kirinya yang luka di tekap. Darah yang membuak-buak keluar membuatkan dirinya lemah.
"Aku? Berhenti buat semua ni?" Soalku sinis.
Aku mendekatinya dengan lebih rapat. Aku mencangkung untuk berhadapan dengannya yang sedang terduduk.
Rambutnya aku tarik dengan kasar. Mukanya di dongakkan padaku. Yeah, itu dia. Muka si penipu.
"Betul nak tengok aku jadi baik?" Soalku lagi. Dia mengangguk dengan payah.
Aku tersenyum. Sinis sekali.
"Mati dulu.."
Pisau yang di selaputi darah itu aku tunjukkan padanya. Sekali lagi aku tersenyum.
Air matanya mengalir ke pipi. Nak minta simpati ke? Jangan harap.
"Qisya..aku- sayang kau.." ucapnya dengan suara perlahan.
"Hmm..aku pon sayang juga. Sayang nak bunuh kau macam tu je." Jawab aku pula.
Aku tergelak dengan penuh sinis.
Tak. Aku takkan biarkan kau mati macam tu je. Aku nak kau mati dengan perlahan-lahan.
I'll kill you softly.
---
Bunyi derapan kasutku bergema dalam rumah kosong ini. Dengan mudah aku menarik tubuh yang tidak bernyawa ini ke belakang rumah.
"Are you sleeping? Are you sleeping? Oh wana..oh wana..hahahaha."
Setibanya aku di belakang rumah. Cangkul yang sedia ada di situ aku capai dan mula menggali tanah.
Di sebabkan sunyi dan kosong, bunyi itu kedengaran sangat kuat. Peluh yang menitik di dahi aku lap.
"Hah..penatnya. Hmm, Wana..ni bilik kau. Penat tau aku buat. Jangan nak ngada-ngada nak tukar bilik eh. Meh sini aku tolong kau tidur." Kata-kataku hanya di bawa angin.
Tubuh itu aku tarik. Lalu di campak ke dalam. Aku tersengih sendirian.
"Wah, kau nampak selesa. Tidur lena, eh? Bye~"
Aku menuju ke satu bilik. Yang menempatkan tubuh seorang lelaki yang tidak bernyawa. Nak tanya tak siapa? Haa, tanyalah.
Pintu biliknya aku kuak perlahan dan menjengukkan kepala ke dalam. Melihatnya yang sedang tidur lena iu membuat aku tersenyum suka.
"Hai, lena ke? Jom aku bawa kau ke bilik lagi selesa. Macam bilik Wana. Hehe." Ujarnya.
Aku mendekatinya dan menilik wajahnya.
"Haih, kau ni. Tulah, siapa suruh pandai-pandai tangkap aku. Kan dah mati. HAHAHAHAHAHA."
-
Hellooo guysss!
How is it? Ok?
Vote and comment.
YOU ARE READING
DSK : Dendam Terakhir ✔️
Misterio / Suspenso•DENDAM SEORANG KAWAN season 2 "Tak mungkin dia masih hidup."-Aqisya Tujuan aku mula-mula untuk puaskan hati, tapi tak sangka dia hidup lagi dan munculkan diri depan aku untuk balas dendam. Sekarang, siapa yang akan menang? Note : - Cerita ni s...