|Hoofdstuk 1|

478 9 1
                                    

Flashback
"Hailey we moeten praten" met tranen in zijn ogen gaat hij naast mij op de bank zitten. "Papa vindt het verschrikkelijk om het op deze manier tegen jou te moeten zeggen" je hoort aan zijn stem dat hij het lastig vindt om dit te vertellen. Hij ademt een keer diep in en begint dan te vertellen. "Mama is er niet meer" ik geloof zijn woorden niet. Mama is er niet meer, dat meent hij niet. Het kan niet zo zijn dat mama dood is. "Mama moest naar Londen vliegen voor werk toch" de tranen rollen nu wel over papa's wangen. Ik knik en voel ook tranen opkomen. Hij klikt op de aan knop van de televisie. En vraagt aan mij of ik wil kijken

Ik schrik zo erg van de beelden die ik hier zie. 'Vanochtend is het vliegtuig van Londen naar Columbus neergestort net na het opstijgen vanaf het vliegveld in Londen' dat zijn de woorden van de commentator op tv.

Papa klikt meteen daarna wel de televisie uit. Ik begin heel hard te huilen en hij neemt mij in een knuffel. Hij drukt een kus op mijn hoofd en zo zitten we nog even op de bank.

~half jaar later~

Ik lig lekker warm in bed eventjes nog een filmpje te kijken op mijn IPad totdat ik de voordeur open gaan hoorde gaan en papa heel hard begonnen te schreeuwen naar waar ik was. Hij is de laatste tijd echt elke avond dronken. En ik ben super bang voor hem. Want hij slaat en schopt mij, maar ik durf het tegen niemand te zeggen want straks moet ik hier weg en dan wordt papa nog bozer.

Ik ben snel de badkamer in gesprint en heb de deur op slaat gedaan. "HAILEY WAAR BEN JE!" Ik hoor zijn stem steeds dichter bij komen en ik begin heel hard te trillen. Ik ben zo bang dat hij me weer gaat slaan. "HAILET GODVERDOMME WAAR BEN JE!" Zijn stem is nu wel heel dichtbij. Ik hou me stil, hopelijk gaat hij gewoon in bed liggen en laat hij me met rust.

Na 2 minuten nog trillend in de badkamer gezeten te hebben heeft hij me gevonden. "Hier zit je trut!" Hij probeert de deur open te maken. Ook al zit die op slot je kan het op een of andere manier nog open krijgen. Hij rukt het slot open en loopt boos de badkamer binnen. "Waarom lig je nog niet in bed! Het is al lang bedtijd geweest voor kinderen van 7!" Hij klinkt zo boos. Maar hij heeft helemaal geen rede om boos te zijn op mij. Ik heb hem nooit iets aangedaan. "NOU!" Zegt hij harder.

Ik sta voorzichtig op, hij loopt rustig naar mij toe. Maar voordat ik op kon staan trekt hij mij omhoog aan me arm een geeft hij een klap op mijn hoofd. "Opschieten nu!" Huilend loop ik naar mijn bed toe. "Ga je nu ook nog huilen?" Hij komt weer naar mij toe. "Nee! Papa alsjeblieft niet doen!" Ik voel nog een laatste harde klap in mijn gezicht.....

|Hailey|
"Joehoeee" iemand zit met zijn hand voor mijn ogen te zwaaien. "Waar zit jij met je hoofd" lacht Megan als ze weer naar haar kant van de kamer loopt. "Oeps sorry" zeg ik lachend.

"Hey meiden, komen jullie naar de eetzaal mevrouw Evans wil iets vertellen" zegt Jennifer als ze onze kamerdeur open doen. "Ja" zeggen Megan en ik in koor. Jennifer is de enige die leuk is van alle mensen die hier werken. Zij is teminste aardig tegen mij. De rest is altijd boos en geven mij altijd overal de schuld van ook al doe ik niks.

Megan grijpt mijn hand en trekt mij mee. "Waarschijnlijk is het weer zo'n aankondiging met dat er mensen komen om iemand te adopteren" ik knik. "Waarschijnlijk wel, maar ik wil helemaal niet geadopteerd worden" Megan schudt haar hoofd. "Nee, ik wil dat ook niet. Dan moet ik jou missen" zegt ze met een pruillipje.

"Wilson, kon je niet even opschieten!" Zegt Mevrouw Brown. "Hoe..!" Jennifer ziet dat ik iets tegen haar wil zeggen en houdt haar hand voor mijn mond. "Ssht, ga maar gewoon zitten" ik ga op een van de bankjes zitten met Megan naast mij. "Zij is altijd zo aggresief zonder dat ze er een rede voor heeft" zeg ik zachtjes tegen Megan. Ik zie dat Megan helemaal niet luistert en meer gefocust is op wat mevrouw Brown zegt. Ik beslis ook maar even te luisteren naar dat dat domme mens te zeggen heeft.

"Vanavond komt One Direction langs om een meisje te komen adopteren" Megan wordt rood en krijgt een super brede glimlach op haar gezicht. "Hailey, omg we gaan One Direction ontmoeten" ik zet een neppe glimlach op mijn gezicht. Je kan nu niet echt zeggen dat ik fan van One Direction ben, ze maken best prima muziek maar heel boeiend vind ik het niet.

In tegenstelling tot Megan, die kan niet meer wachten totdat ze hier zijn. "Omg Hailey, ik vind Louis zo leuk. Hij is zo knap en hij lijkt me zo lief" fangirlt ze. "Nou dan lopen we toch straks even naar ze toe voor een foto voor jou, dan maak ik die wel" "Nee Hailey, dat durf ik toch helemaal niet" ik knik. "Nou dan vraag ik het wel, zo eng zijn ze niet" ze knuffelt me. "Dankjewel" grinnikt ze.

"Zo dan wil ik dat de meisjes tussen de 12-16" nu gaan douchen en even leuke kleren aan doen. De jongens zijn hier rond half 6, dus hebben jullie nog 2 uur" zegt Mevrouw Evans streng. Elk meisje rent naar hun kamer. "Jij bent niet de enige die fan is Megan" lach ik.

"Hailey jij ook even opschieten alsjeblieft" mevrouw Evans staat naast me. Ik knik. "Ja mevrouw" Megan en ik staan op en lopen naar onze kamer. "Ik kom zo wel even" zegt Jennifer als we de eetzaal uitlopen.

We lopen onze kamer in en ik plof op mijn bed pak mijn telefoon en kijk wat op instagram, Snapchat enz. "Hailey ga jij niet douchen" ik schud mijn hoofd. "Zometeen misschien wel" lachend schud Megan haar hoofd. En ze verdwijnt de badkamer in

|Niall|
"Jongens kunnen we even praten" Harry roept ons bij elkaar. "Natuurlijk" antwoorden wij. We gaan met z'n vieren in de woonkamer zitten. "Mij lijkt het een leuk idee als we een nieuw iemand in huis nemen" begint Harry. "We zijn toch een halfjaar vrij en mij lijkt het erg leuk als we met z'n vieren voor iemand gaan zorgen" hij heeft wel gelijk, zoiets lijkt me ook echt leuk. "Harry ik ben het er mee eens" zegt Liam. "Waar zat je dan aan te denken?" "Nou ja, ik las vanochtend nog een advertentie over het weeshuis Columbus en misschien kunnen we daar langs?" Ik knik. "Wanneer?" "Het liefst zo snel mogelijk dan" lacht Harry.

"Harry ik ben het met je eens, zullen we dan maar meteen bellen?" Vraagt Louis. We stemmen alle 4 in. Liam pakt de telefoon en zoekt het nummer van het weeshuis op.

Nadat de telefoon een paar keer over gegaan is neemt er iemand op.
"Hallo met Liam Payne" "Ik zou graag een afspraak willen maken voor vandaag om iemand te komen adopteren" "Willen we een meisje?" Zegt hij als hij zijn hand voor de telefoon houdt. Wij drie kijken elkaar aan en knikken. "Ja" zeggen we. "Ja we willen een meisje" zegt Liam weer aan de telefoon.

"Hoe oud" fluistert hij weer. Ik moet lachen, misschien hadden we dit even moeten bespreken voordat we gingen bellen. "12-16" zegt Louis. "12-16" zegt Liam weer aan de telefoon.

~

Nadat Liam nog een kwartiertje aan de telefoon heeft gezeten met de mevrouw van het weeshuis is hij eindelijk klaar. "Half 6 vanavond" zegt hij blij. "Super" antwoordt Harry blij.

Echt een super leuk idee van Harry, zo leuk dat we een nieuw iemand krijgen. Waar we alle vier voor kunnen zorgen. "Jongens! We worden vaders" lacht Louis. Best grappig als dat meisje dan naar school gaat en moet zeggen dat ze vier vaders heeft.

————————————————————————
Dit was dan het eerste hoofdstuk, hopelijk vinden jullie het leuk! Misschien hebben jullie nog leuke ideeën voor iets laat het dan altijd weten, of als je het ergens niet mee eens bent ook!

Groetjes Sophie ❤️
Geschreven op: 20 februari 2020

Adopted by Four idiots?!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu