Hoofdstuk 1

1.2K 22 8
                                    

Hoofdstuk 1. Inpakken en wegwezen, voorgoed?

'Aria, we moeten nu echt opschieten. Het is al 11.00 uur en het vliegtuig vertrekt al om 14.00 uur!' schreeuwt Dylan van beneden. Dylan en Aria wonen samen want ze zijn zijn ook samen opgegroeid in een klein huisje in Delft. Ze hebben geen leuke jeugd gehad, maar ze steunen elkaar daarin! 'Dylan, waar is me paspoort?!' Dylan rent naar boven, pakt de sleutel voor een bakje waar alle kostbare spullen inliggen. Hij maakt het bakje open en zegt opgelucht 'hier is je paspoort, Aria!' 'Aah, dankjewel Dylan!' Ze geeft hem een knuffel.

'Oke, we moeten nu wel echt gaan, heb je alles ingepakt?' vraagt Dylan.

'Ja, heb je ook de treinkaartjes gepakt? En natuurlijk de tickets voor het vliegtuig?'

'Ja, die heb ik gepakt! We gaan, leggo!'

Ze lopen naar het treinstation en gaan daar op een bankje zitten.

'Oke, dus we gaan eerst naar Amsterdam Centraal, dan komen we daar Jamie, Scott en Joey tegemoet. Dan vliegen we ongeveer 2 à 3 uurtjes naar Ibiza. Een week feesten, wordt nice!' zegt Aria. 'Ja, echt super leuk. Daarna ook nog twee weken naar Alaska.

'Het wordt echt de beste vakantie van mijn leven, we hebben er zo lang voor gespaart!' zegt Aria. Aria krijgt opeens een sms'je van een geblokeerd nummer.

"Daar ben iK nog niet zo zeker van" -K

'Wie is dat?' vraagt Dylan. Hij wil op haar mobiel kijken, maar ze trekt haar telefoon net terug.

'Oh, dat was een oude vriend van mij. Kijk daar komen Jamie, Scott en Joey!'

'Heey!' roepen ze tegelijk terwijl er net een trein aankomt.

'Kom, snel in de trein!' zegt Aria.

Wow, Aria ziet er als gewoonlijk weer prachtig uit! Misschien ben ik wil in love... Steeds als ik haar zie krijg ik een gevoel in me buik. Het is alleen heel moeilijk om dat te negeren.

'Scott!' hoor ik opeens. 'Eh,ja?'zeg ik.

'Kom je nog?' vraagt Aria

'Ja ik kom eraan' zeg ik. En ik loop de trein in. Hopelijk kan ik straks naast Aria in de trein zitten... Jamie en Joey lopen voorop door het gangpad. 'Ha, hier is een plek voor 5 personen!' zegt Jamie enthousiast. Ze gaan met z'n allen zitten. Aria zit aan de zijkant. Shit, nu kan ik niet meer naast Aria zitten.. maar ik ga natuurlijk niet aan de anderen vertellen dat ik Aria leuk vind. Soms als ze naar mij kijkt, lijkt het alsof ze mij ook leuk vindt. 'Waarom stonden jullie eigenlijk bij het station van Delft en niet van Amsterdam?' zegt Dylan. 'Oh, lang verhaal. Vertellen we later nog wel een keer!' zeg ik. Eigenlijk is het helemaal geen lang verhaal. Ik kreeg een sms'je waarin stond:

"Ga niet naar Amsterdam of op vakantie, of iK dood je." -K

Het is vast een grapje van Dylan, hij had namelijk laatst ookal een prank bij Joey uitgehaald. Opeens staat de trein stil. 'WTF GEBEURD ER?!! Jongens, ik ben bang, ligt er iets op het spoor ofzo?' schreeuwt Jamie angstig. De treindeuren gaan open en de conducteur roept op dat iedereen de trein zo snel mogelijk moet verlaten. Iedereen rent naar buiten. Opeens zien ze een jongen staan. Hij is ongeveer even oud als hun, komt naar ze toe en haalt een mes uit z'n zak..

ZielendodersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu