Hoofdstuk 5. Vaarwel
Eenmaal aangekomen in het hotel gaat iedereen meteen op bed liggen.
'Guys, ik ben echt moe' zegt Aria en ze gaapt daarna.
'Jaa, me too. Ik zet de wekker wel om 19.30 uur, dan kunnen we daarna nog uit eten gaan.'
Na lang slapen schrikken ze allemaal tegelijk wakker. Iedereen kijkt om zich heen maar niemand ziet Joey. 'JOEY?!' schreeuwt Aria. 'Joey?'
Er wordt op de deur geklopt. Er ligt een briefje. Er staat:
Hey,
Ik ken jullie niet en jullie kennen mij niet maar dat doet er niet toe. Ik was vanacht uit met Joey. Hij kreeg alcohol en drugs aangeboden maar hij weigerde. Sterker nog, hij begon een gevecht. Ze werden beide de club uitgezet maar die andere jongen was nog niet klaar met Joey. Ik volgde ze en toen ik zag dat die jongen een wit laken over de reling de zee ingooide, wist ik al hoe laat het was. Hij werd bedreigd. Iedereen word bedreigd, hier op Ibiza. De naam is niet bekend maar de naam -K wordt als schuilnaam gebruikt. Ibiza is geen party-eiland meer. Maar een horror-eiland, en jullie staan er middenin. Jullie zijn het doelwit, en moeten oppassen. Jullie zijn het middelpunt in alles en jullie gaan per stuk een grote lijdensweg tegemoet, maar dat is jullie probleem. Ik wou dit even laten weten. Btw, ik zou maar niet gaan zoeken naar Joey. Ik zeg niet waarom, kom je nog wel achter.
Kisses.'..Joey, Joey is..'
'Ja.. ik weet wat je wil zeggen, Jamie,' fluistert Scott.
'Misschien heeft hij een overdosis genomen?'
'Ik denk persoonlijk dat -K, Joey vermoord heeft...' zegt Aria.
We weten niet eens of Joey wel echt dood is.' zegt Dylan.
'Dan gaan we dat NU uitzoeken.' zegt Jamie.
Ze lopen naar buiten richting het strand. Ze komen aan en splitsen op.
'Als je een spoor van Joey ziet, meteen bellen. Dan komt de rest eraan!' zegt Scott.
Aria loopt het strand af.. niks te zien. Scott is de aangeweze persoon die bij de reling moet kijken. Hij ziet niks maar dan..
'JOEY!! JOEEEY, KOM HIER!'
'Alsjeblieft Joey, ZWEMMEN! Je haalt het wel, ik wil niet dat je sterft, je bent nog zo jong! Alsjeblieft, help iemand!'
'HELP!!' word er geschreeuwd. Joey zwemt voor zijn leven. Er steekt een vin boven het water uit, en opeens is Joey weg. 'Nee, nee alsjeblieft Joey..' schreeuwt Aria nog uit maar het is te laat. Joey is weg, voorgoed. Ze krijgen allemaal een sms.
"Arme Joey, is ie zomaar opeens weg. Who's next, bitches." -K
'Nee, ik kan dit niet geloven.. alsjeblieft..Joey..' fluistert Jamie en ze veegt een traan weg. 'Zoveel goede momenten, zoveel leuke tijden, hij was als een grote broer voor me, mijn knuffelbeer en nu is hij weg.. ik kan het gewoon niet geloven, en ik wil het ook niet geloven..'
'We redden ons hier samen wel doorheen, samen staan we sterk!' zegt Scott.
Ze slaan hun armen om elkaar heen en staan midden op straat met de velle zon op hen gericht.
Ze hoopten op een leuke vakantie maar die barst uiteen, Joey is weg. Weg van hun, weg van de aarde en weg van het heelal, voorgoed.
05-08-2014 R.I.P Joey White.
JE LEEST
Zielendoders
HorrorDe 5 vrienden, Aria, Dylan, Jamie, Scott en Joey gaan op vakantie naar Ibiza. Wanneer ze denken een droomvakantie te hebben gaat het mis. Hun droomvakantie word hun grootste nachtmerrie. Ze krijgen steeds sms'jes van een geblokkeerd nummer. De enige...