Hoofdstuk 3. Het doordringen.
Na een lange discussie met de bewakers mag Joey toch mee in het vliegtuig. Ze lopen richting de douane. 'Paspoort, alsjeblieft.'
Ze laten allemaal hun paspoort zien. Even later zitten ze in het vliegtuig.
'Yeah! We gaan naar Ibiza!!' roept Jamie.
'Beste pasagiers, we vliegen ongeveer 2 en een half uur. De stewardessen leggen even de veiligheidsregels uit.' roept de piloot op.
'Ben je ooit eerder in een vliegtuig geweest?' vraag ik aan Aria.
'Nee Scott, dat weet je toch wel. Ik heb het al zo vaak gezegd. Dylan en ik zijn nog nooit op vakantie geweest. Daarom is deze vakantie zo speciaal voor ons!'
'Ohja! Ik denk echt dat het super leuk word, vooral als wíj samen zijn.'
'Wij?!' zegt Aria geschokt.
Ik had dat niet moeten zeggen. Pff, zo stom van me. Nu weet ze het meteen en ik wilde wachten tot een mooi moment. Ik kijk haar niet meer aan, ik durf het niet want ik word dan altijd helemaal rood.
'Guys, ik heb even zitten nadenken.' zegt Joey. 'Waarom zegt -K alleen iets wat tegen ons kan werken? Het maakt me best wel bang.'
'Ja, inderdaad. Ik stel voor dat als één van ons weer een berichtje van -K krijgt, het direct zegt. Misschien is het wel een aanwijzing ofzo.' zeg ik.
'Oke, maar als het te persoonlijk wordt ga ik niks zeggen, sorry.' zegt Jamie.
'Misschien is -K wel die jongen, die zo mysterieus de hele tijd is. Het lijkt wel alsof hij ons stalkt!' zegt Dylan.
'Ja, precies. Hopelijk komen we hem niet nog een keer tegen.' zegt Aria.
Opeens krijgen ze allemaal een sms'je.
"Jullie zullen mij nog vaak genoeg zien.
Kusjes." -K'Hoe kan dit?! Ik snap het niet! Waarom wil iemand ons zoiets aan doen?' zegt Joey.
'Rustig, Joey. Wie zegt dat het een dreigement is? Het kan ook een aanwijzing zijn naar de ouders van Aria en Dylan!' zeg ik.
'Laat mijn ouders hier buiten, ze hebben er niks mee te maken.' zegt Aria boos terug.
'Scott, je gaat nu wel te ver. Laat het maar zitten voordat je -K alleen maar meer uitdaagd!' zegt Jamie.
'Guys, geen ruzie maken. We laten ons niet gek maken door -K, oke?' zegt Dylan.
Ik knik. Ik wil wel weten wie het is en waarom hij of zij dit doet. Ik heb toch niks fout gedaan? En de rest toch ook niks?
Veel vragen maar geen antwoorden, oh wat haat ik dat.
'We zitten nu een half uur in het vliegtuig. Dus we moeten nog ongeveer 2 uur vliegen.' zegt Joey.
Er loopt opeens een jongen langs. Hij blijft midden in het gangpad stil staan. Hij kijkt om zich heen en ziet dat iedereen hem aanstaart. 'Ik weet dat je hier bent, dus kom maar tevoorschijn.. kom maar lieverd...' zegt hij stilletjes. Dan staat er nog iemand op. Ze loopt naar hem toe en reikt naar hem. 'Dat scheelde niet veel meisje, of je had me geraakt.' zegt hij tegen haar. ze wil iets terug zeggen maar dan schreeuwt hij opeens heel hard. 'Het lijkt erop dat ze ruzie hebben.' fluistert Jamie. 'Ja, hoe oud zouden ze zijn?' vraag ik. 'Even oud als ons, denk ik.' zegt Dylan. De stewardessen komen aanlopen en nemen ze mee naar achterin het vliegtuig. 'Aah, ik wil weten wat ze zeggen!' zegt Aria. 'Ach joh, vast niks boeiends. Iedereen maakt wel is ruzie, toch?' zegt Joey. Aria knikt. Even later zit iedereen weer op zijn plek. Niemand in het vliegtuig praat meer. Het is rustig..
JE LEEST
Zielendoders
HorrorDe 5 vrienden, Aria, Dylan, Jamie, Scott en Joey gaan op vakantie naar Ibiza. Wanneer ze denken een droomvakantie te hebben gaat het mis. Hun droomvakantie word hun grootste nachtmerrie. Ze krijgen steeds sms'jes van een geblokkeerd nummer. De enige...