Bab Lima

5 7 0
                                    

Jam dinding sudah pukul 10.30 pagi.Sooyi berlari anak di lobby falkuti Seoul National University.Dia sudah terlambat untuk menhadiri mingguan orintasi.'Ni semua gara-gara baslah.Datang lambat.Sekarang aku dah lamabt.Mati aku nak jawap dengan felio-felio bertugas nanti,'Ngonel Sooyi di dalam hati.Sooyi mengumpul nafas bagi memecut larianya menuju ke dewan.Tidak lama,dia melanggar seorang namja yang tengah berjalan dengan kawan-kawanya.

"Woi!Kau buta ni apa hal ah?Mata kau letak kat lutut ke?"Tanya namja itu.

Sooyi mendongak wajahnya lalu dia terkejut.

'Tak mungkin..Dia dah mati lima tahun dulu..Ke aku alusinasi?'Desis hati kecilnya yang masih terkejut.

"Hallo!Kau dengar ke tak apa aku cakap?"Tegur namja itu.

Sooyi cepat-cepat bangun dari duduknya.Dia membetul beg talinya yang hampir jatuh dari bahunya.

"Mianghae..Saya tak sengaja,"Jawap Sooyi.

"Tu je yang budak-budak yang tahu.Mianghae,mianghae,mianghae,"Kata namja itu.

'Alamak!Poyo gila namja ni.Bajet bagus pula!Kalau handsome takpelah juga.Tapi memang handsome pun hehehe,'Desis hati kecil Sooyi lagi.

"Aku taulah aku handsome.Tak payahlah nak tenung aku macam tu,"Puji namja itu sendiri.

'Uwerkk...Perasan gila namja ni.Nak termuntah aku mendengarnya,'Ejek Sooyi di dalam hati.

"Dahlah malas aku nak layan kau.Baik aku pergi dewan sekarang.Bye!'Sooyi pamitan lalu sambun larianya.

Huh!Dasar Hoobae.Namja itu pun beredar dari situ.

Waktu kelas sudah berakhir.Kumpulan BTS keluar dari kelas masing-masing.Mereka menuju ke bilik peribadi mereka.

"Wei aku nak kaferia ni.Korang nak order apa-apa tak?"Tanya Jungkook.

"Tak nak,"Jawap kawan-kawannya serentak.

Oh ye BTS atau pun nama penuhnya Bantan Boys.Boy band yang tengah naik sekarang ni.Lagu mereka sering mendapat rank1 dan juga sering mendapat anugerah di mama2019.Aku tak ingat apa anugerah mereka terima itu..Sebab aku dah padam rakaman award mama 2010 itu.

Ketika Jungkook hendak beratur untuk membayar,dia melihat Sooyi tengah menangis sendirian di bawah pokok beringin itu.Dia pun pergi dekat gadis itu

"Annyeong!Kenapa kau menanggis?"Tanya Jungkook.

"Saya tak suka budak-budak seonbae,"Jawap Sooyi.

"Wae?Apa yang mereka dah buat dekat awak?"

Flash back..

Sooyi berdiri di belakang pintu dewan.Dia teragak-agak nak masuk ke dalam tanpa menyedari felio-felio yang duduk bebaris di atas pentas.

"Hey kamu!"Panggil Rap Monster.

Sooyi berdiri tegak seperti anak pantu.Rasanya ketua Mingguan Orintasi itu menyedarinya.

"Naik ke sini cepat!"Jerit Rap Monster.

Sooyi pun mencepatkan langkahnya.

"Kenapa kau masuk macam dodug?"Tanya Rap Moster.

Dodug(pencuri)

Sooyi tidak menjawap.

"Kau pekak ke bisu.Jawap jelah apa yang Seonbae tanya tu,"Kata Kim Seok Jin pula.

Lagi sekali Sooyi diam.

"Okay baiklah.Kamu tak nak cakapkan.Kamu akan kami hukum,"Kata Rap Moster.

Ah!Sooyi terkejut.

"Mulai hari ni,aku nak kau berjalan seperti monyet.Tak kira kau dalam kelas ke,tengah makan ke,pergi toilet ke,"Arah Suga.

Lagi sekali Sooyi terkejut dengan arahan Seobaenya itu.

"Dah,kau boleh dudukm"Arah Rap Monster.

Sooyi mengangguk.

"Wait!Sebelum tu,aku nak kau jalan macam monyet,"Kata Suga.

Sooyi pun menurut perintah Seobaenya.Dia pun turun dari pentas seeprti monyet.

Satu dewan bergema dengan ketawa pelajar-pelajar.

Flash back tamat..

"Macam tulah ceritanya,"kata Sooyi.

"Oh.Takpe.Kamu jangan risau.Oppa ada dengan kamu.Nanti oppa jumpa budak-budak yang buat kamu tu,"Kata Jungkook.

"Gomahwo oppa,"Ucap Sooyi.

"Nah ambil air dan roti ni.Lapik perut tu,Jangan di biar kosong.Nanti perut kamu masuk angin,"Kata Jungkook lagi.

Sooyi mengangguk.Jungkook pun meninggal gadis di situ.

~bersambung~

Destiny(C)Where stories live. Discover now