Hahahahhaha...Satu ruangan makanan bergena dengan gelak ketawa mereka sekeluarga.Macam-macam benda keluarga itu buat sampai lawak.
"Huwaaaa!!!!"Sooyi menguap.
"Sooyi,awak dah mengantuk ke?"Tanya Jungkook.
"A ah,"Jawap Sooyi.
"Awal kau mengantok?"Tanya Kim Taehyung.
"Entahlah.Mungkin terlebih makan kot,"Jawap Sooyi.
"Oh,"
"Jomlah aku tolong bawa kau masuk ke bilik,"Pelawa Jungkook.
Sooyi mengnangguk.
"Aku bawa Sooyi ke bilik dia dulu,"Kata Jungkook.
Lalu mempimpim Sooyi sehingga depan biliknya.
"Gomahwo,"Ucap Sooyi.
Jungkook mengangguk.Sooyi pun masuk ke dalam biliknya.
"Apasal aku tiba-tiba mengantok ni?"Tanya Sooyi perlahan.
Tuk!Tuk!Tuk!
"Sooyi,ni aku V.Aku boleh masuk tak?"Tanya KLim Taehyunh.
"Boleh masuklah,"Jawap Sooyi.
Pinti biliknya pun di buka luas.
"Nah minum dulu susu coklat ni,"Kata Kim Taehyung selepas melabung punggung di tepi Sooyi.
"Kena minum juga ke?Aku mengantok gila ni,"Balas Sooyi.
"Harus.Supaya kau bertana bila banggun esok,"
"Oh,"
Sooyi pun meneguk susu coklat itu sehingga habis.
"Dah tidur.Semoga mimpi indah,"
Sooyi mengangguk.Letak kepalan je di bantal terus lena.
"Sooyi dah tidur ke?"Tanya Jungkook.
"Dah,"Jawap Kim Taehyung.
"Baguslah dia dah tidur,"Kata eorang lelaki dari dapur.
"Apa maksud Pakcik?"Tanya Jungkook.
"kamu bertujuh sekarang ada dalam masalah,"Jawap lelaki itu.
"Wae?"Tanya Jimin.
"Korang tau tak,Sooyi tu anak musuh ketat keluarga kita,"
"Seriuslah?Kalau betul dia anak kepada musuh kepada keluarga kita?Kenapa dia tak laku apa-apa benda kat kita orang,"Kata Suga.
"Betul tu.Aku tengok si Sooyi itu baik je.Tak nampak macam ciri-ciri mafia pun,"Kata J-Hope pula.
"Memanglah.Macam korang jugalah menyamar seperti tiada apa-apa.macam tu juga Sooyi,"Balas lelaki itu.
"Tak mungkin Sooyi macam tu.Kami kenal siapa Sooyi.Kami dah selidik tentang Sooyi.Tapi tak ada apa-apa pun yang mencurigakan,"Kata Rab Monster.
"RM yang kau selidik tu bukan tentang Sooyi.Tapi orang lain,"Kata Jin.
"Apa maksud kau yang aku selidik pasal Sooyi tu salah?'Tanya Rap Monster.
"Korang tengok kertas itu.Dan baca betul-betul,"Jawap Jin.
Ahli-ahli BTS pun mengambil sehelai kertas tentang Sooyi.
Bang!Bang!Bang!
"Korang tunduk!"Jerit Jungkook.
"Korang tak akan pernah terlepas dari aku,"Kata Sooyi.
"Sooyi?"Tanya BTS serentak.
"Ha..Ha..Ha....Aku bukan Sooyi,"Jawap gadis itu.
"Kalau kau bukan Sooyi.kau siapa?"Tanya Jungkook.
"Aku adalah Sooyu adik kepada Unnie Sooyi,"
"Jadi,aku adalah adik mendiang Sooyi?"Tanya Kim Taehyung.
"Ye.Aku adik mendiang Unnie Sooyi.Aku akan bunuh korang semua malam ni,"Kata Sooyi.
"Kenapa kau nak bunuh kami?"Tanya Jimin.
"Sebabkan korang,Unnie Sooyi mati bunuh diri,"Jawap gadis itu.
"Kami tak tau yang Sooyi mati bunuh diri.Kami mintak maaf kerana sudah memelukan Sooyi di khayak ramai,"Kata Jin.
"Korang fikir dengan mintak maaf tu,boleh kembalikan Unnie Sooyi ke?"Tanya gadis itu dalam keadaan bawah.
"Kami tau salah kami kerana sudah menyebab Sooyi bunuh diri.Kami tak tau yang perbuatan kami dulu boleh membuat Sooyi tertekan dan bunuh diri,"Jawap Suga.
"Aku tak kira.Aku tetap akan bunuh korang malam ni,"Kata gadis itu lagi.
"Sooyu,kami tau kau budak baik.Kau tak akan buat kerja kotor macam ni,"Pujuk J-Hope.
"Kau tak payah nak pujuk aku.Aku tak termakan dengan pujuk kau tu sial,"Balas Sooyi.
"Sooyu aku tau kau sedih dan sakit hati kerana orang yang kau sayang mati.Tapi,kau tak perlu kau bunuh orang.Aku yakin yang mendiang Sooyi tak akan tenang bila dia tengok kau jadi seorang pembunuh,"Pujuk Rap Monster.
Akhirnya gadis itu melepas pistonya.Tapi tiba-tiba..Bang!Bang!Bang!Gadis itu sudah terbaring di lantai.
"Sooyu!"Panggil Jungkook dan Kim Taehyung serentak.
"Apa yang pakcik lakukan?"Tanya Jungkook.
"Kamu fikir aku akan lepaskan gadis tu macam tu je.Kalau kau nak tau,Aku yang rogol mendiang Sooyi dan menfitnah yang dia bertubuh dengan lelaki lain,Jawap lelaki itu.
"Apa?Jadi selama ni,pakcik bohong kami?"Tanya Kim Taehyung.
"Ye.Bukan pakcik seorang je yang rogol Sooyi.Abang kamu di Taehyung yang membuat racangan supaya Sooyi di pandnag jijik oleh masyarakata dan juga untuk mengambil semua harta milik Sooyi.Tapi kami silapa,selepas Sooyi mati,harta milik keluarga mereka jatih kepada gadis ni,"Jawap lelaki itu dengan panjang laebar.
"Kurang ajar kau!Aku bunuh kau!"Kata Jungkook dengan marah.
"Jung..Jungkook!"Panggil gadis itu perlahan.
"Sooyu,Kau bertahan ye.Aku yakin kau akan sembuh,"Kata Jungkook.
"Aku tak boleh tahan lagi Jungkook.Dah tiba waktunya aku ikut jejak Unnie Sooyi.Aku sayang kau sangat-sangat.Jangan kau tanggisan aku bila aku tiad alagi,"Kata gadis itu.Llau mata gadis itu tutup perlahan-lahan.
"Sooyu!"Jerit Jungkook.
Ahli BTS yang lain sudah berkumpul di sekeliling gadis itu.
"Aku tak akan sesekali maafkan kau pakcik,"Kata Jungkook lalu mengambil pintu di depan gadis itu lalu melepas pucu pistol.
Bang!Bang!Bang!Jungkook menembak bertubi-tubi ke arah lelaki itu.Dan lelaku itu pun rebah kaku di lantai.
Assalamualaikum..Maaf kalau endingnya tak best..Sis dah sedaya supaya untuk sempurnakn cerita ini sehingga habis...Sis mengambail masa lama untuk menulis ending cerita ni..Apapun,sis nak ucapakan terima kasih kerana support dan baca cerita sis yamg tak berapa ni.Sis dokan pembaca dan penulis dslsm keadaan sihat dan succes delalu..Don't give untuk melakukan apapun.
~end~
YOU ARE READING
Destiny(C)
FanfictionMereka dipertemukan dengan ketidaksengajaan yang dinamakan oleh keduanya sebagai takdir. Takdir yang sama sekali tidak bisa dihindari. Hari itu awan hitam bergerumul mendung. Bahkan rintikan hujan sudah mulai turun ke bumi dengan cukup deras.