Bab sembilan

6 6 0
                                    

"Woi monyet!"Panggil seorang pelajar namja.

"Nama aku bukan monyetlah.Nama aku Sooyi,"Marah Sooyi.

"Apa?Nama kau monyet?"Tanya kawan pelajar namja itu pula.

"Woi!korang memang takde kerja ke?"Tanya Kim Taehyung.

"Wei.BTS datang tu.Jom blah,"Ajak pelajar namja gemuk itu.

"Kau okay tak ni?"Tanya Kim Taehyung.

"Aku okay,"Jawap Sooyi sambil senyum.

"Kau apahal senyum-senyum macam tu?Seram aku tengako."Kata Kim TAEHYUNG.

"Salah ke aku nak senyum?"Tanya Soyi.

"Whateverlah."Jawap Kim Taehyung lalu meninggalakn gadis itu.

"Kau tengok tu!'Kata Jin.

'Sebut je,biar aku settlekan,"Kata Rap Monster.

"Relexlah Rm.kalao settlekan pun tak gunalah,"Kata Suga.

"Betul juga tu.Kalau kita settlekan pun,bukan dia kena marah,"Balas Rap Monster.

"Dah jom masuk kelas,"Ajak J-hope.

Seminggu kemudian..Akhirnya minguuan orintasi tamat juga.Seobae-seobae siap lagi membuat persembahan.lagi-lagi group band BTS.Meriah dalam dewan itu dengan muzik yang mereka persembahan.

"Anyeong!Saya Seobae Jungkook bagi pihat Seobae yang lain.kami nak mintak maaf sekiranya selalma mingguan orintais ini ada sesiapa yang sakit hati dengan kami.Kami bukan sesuka je nak buli kamu semua.Kmai cuma nak bagi ingat je suapaya nanta hari datang,kamu semua akan menjadi pelajar yang contoh untuk pelajar-pelajar yang akan bakal datang ke sini.Oh ye,Sebelum bersurai,saya ada satu pengumuman nak bagi tau,"Kata Jungkook panjang lebar.

Pelajar-pelajar yang ada dekat situ pun memandang ke arah Jungkook.

"Okay.Mulai hari ni,Sooyi akan menjadi salah satu ahli junior dalam group BTS,"Kata Jungkook lagi.

Ahli-ahli group BTS,Army serta pelajar-pelajar yang ada dekat situ terkejut dengan pengumuman Jungkook itu.Lagi-lagi Sooyi.

"Kau biar betul Jungkook nak bawa budak tu masuk ke dalam kumpulan kita?"Tanya Kim Taehyung.

"Aku serius.Wae?"Tanya Jungkook.

"Kau tak rasa ke yang budak tu akan buat masalah?"

"Okey apa.Aku tengok budak tu baik je,"Jawap Jimin bagi pihat Jungkook.

"Betul tu.Kau jangan risaulah.Jungkook boleh jaga budak tu,"Kata Suga.

"Terpulanglah kat korang.Kalau terjadi apa-apa,jangan nak salahkan siapa-siapa.Aku pesan awal-awal dah,"Balas Kim Taehyung.

"chughahabnida!"Ucap sorang demi sorang pelajar yang ada dekat dewan itu.

chughahabnida(Tahniah)

Sooyi mengangguk.

"Wei budak.Kau jangan ingat bila kau dah masuk kumpulan BTS tu,kita orang takut dengan kau.Budak hoobae macam kau ni,tak layaklah jadi salah satu dari mereka,"Kata seorang pelajar  sonyeo.

Sonyeo(PEREMPUAN)

"Aku tak mintak pun untuk masuk group tu.Dan lagi satu.kau tak payah nak tunjuk bagus kat depan akulah.Budak-budak macam kau ni,memang tak layak nak cakap aku macam tu,"

"Wah!Kau ni baru je join group tu dah jadi baguslah?Eh sonyeo.kau fikir mereka nak ke ambil kau jadi ahli mereka.Mereka cuma kesian je kat kau,"Kata kawan sonyeo itu.

Lalu mereka pergi dari situ.

'Kau belum kenal aku siapalah sonyeo,Tengoklah nasib korang,'Desis  hati kecil Sooyi.

Sooyi pun menaip sesuatu di telefone.Tidak lama,pelajar-pelajar di falkuti itu berlari menuju ke pintu utama falkuti.

~Bersambung~


Destiny(C)Where stories live. Discover now