Sooyi baru sahaja tiba di ruamhnya.Dia baru balik dari pasaraya.Selepas balik dari kelas,dia terus ke pasaraya untuk membeli barabg.Selepas letak barang di dapur,dia pun terus membaringkan tubuhnya di atas sofa panjang.
"Woi budak!Bangun sekarang!'Jerit seorang wanita yang lingkuan 30 an itu.
Sooyi pun bangun dari baringanya.
"Ada apa eomma?"Tanya Sooyi.
"Kepala otak kau eomma.Panggil aku makcik.Kau jangan bermimpilah nak jadi anak kau.Kau tu anak yang bawa sial kat rumah ni je,"Marah wanita.
"Kenapa makcik cakap macam tu kat saya?"
"Sejak aku berkahwin dengan appa kau,hidup aku menjadi susah tau tak.Apa yang aku mintak semua tak dapat.Tapi bila kau mintak semua dapat.Macam aku ni memang tak wujud dalam rumah tu,"Jawap wanita itu.
"Tu masalah makcik dean appa bukan dengan saya.Sebelum saya mengamuk,baik makcik pergi dari depan saya,"Ugut Sooyi lalu terus melangkah menuju ke lif yang berada di tengah-tengah rumah mansionya.
"Kurang ajar punya anak tiri.Kau tunggulah.Aku akan buat kau kena halau dari rumah ni,"Kata wanita itu dengan benggang.
Beep!Satu chat motification masuk di telefone Sooyi.Chat dari Seobae Jungkook.
'Seobae Jungkook nak apa?Siap chat aku bagai ni.'Desis hati kecil Sooyi.
Seonbae Jungkook:
Anyeong!Maaf menganggu.Boleh kita berjumpa?
Sooyi typing...
Anyeong!Ada apa ye nak jumpa saya,seobae JUngkook?
Seobae Jungkook:
Ada benda saya nak bagi tau kat awak,.
'Apa maksud seobae Jungkook ni?Tak mungkinlah dia nak luah perasaan kat aku kot?Tak mungkinlah seobae Jungkkok suka kat aku.Siapalah aku nak setanding seobae Jungkoo yang kaya raya itu,'Bisik hati kecilnya lagi sekali.'Baik aku balas cepat,'Sambung Sooyi.
Sooyi typing...
Okay.Nak jumpa kat mana?
Seobae Jungkook:
Jumpa dekat cafe depan falkuti.
Sooyi typing...
Okay.Lagi setengah jam saya sampai.
Seobae Jungkook:
Lamanya.Bukan ke kamu duduk hostel ke?"
Sooyi:
Yup.Tapi kadang-kadang saya bali rumah parents kalau takde kelas.
Seobae Jungkook;
Okay.
Sooyi pun masyk telefonenya ke dalam seluarnya.
Mereka berdua bertemu di tempat yang sudah di janjikan.Suasana restoran itu gelap gelita.Cuma ada beberapa pelayan sahaja yang sedang menyambung kedatangan mereka.Selepas mereka duduk,restorand itu menjadi terang menerang.
"OMG!Ramainya budak-budak seobae-seobae yang bertugas mingguan orintasi,"Kata Sooyi yang terkejut.
"Selamat datang ke Seoul National Unoversity!"Sorak seobae-seobae yang ada dekat situ.
Sooyi mengangguk.
"Welcome Sooyi,"Ucap Seobae Jungkook.
"Seobae buat semua ni?'Tanya Sooyi yang tak percaya.
"Yup.Bukan seobae sorang je buat,seobae-seobae yang lain pun tolong juga.Dan lagi satu,ada kejutan untuk Sooyi tau,"Jawap Seobae Jungkook.
"Kejutan apa pula?"
Sooyi mencari kelibat Seobae Jungkook.Tiba-tiba ada dua namja sudah bersedia untuk membuat persembahan.
"OMG!Tu bukan Seobae Jimin dan V ke?Mereka buat apa kat sini?"Tanya Sooyi sendirian.
"Anyeong!Selamat malam korang!Malam ni kita akan meraih kedatang pelajar baru ke falkuti kita,"Kata Seobak Jimin.
Pelajar-pelajar yang ada dekat situ pun menepuk tangan sambil ke arah Sooyi sebagai penhargaan.
"Baiklah.Let's go kita enjoy malam ni,"Ajak Seobak Jimin.
Muzik pun kedengaran Dua namja itu pun mula membuat persembahan.Majlis itu tamat pada pukul 12.30 tengah malam.Semua pelajar sudah balik.Cuma tinggal boyband BTS dekat restorand.
"So macam mana?Sooyi suka tak?"Tanya Seobae Jungkoo.
"Suka.Kenapa perlu buat party kedatangan saya?Mingguan orintasikan belum tamat lag?"Tanya Sooyi.
"Tu sebabnya kita orang nak mintak maaf pasal semalam.Sebab dah membuat kau nmalu,"Kata Seok Jin.
"Ah tau pun.Sebakan koranglah saya kena ejek tau tak.Sampai saya nak bunuh je diri,"Balas Sooyi.
"Wo,wo,wo..Janganlah sampai nak bunuh diri.Kita orang mintak maaf.Selepas ni,kita orang janji tak buat dah okay?"Kata Rap Monster.
"Janji?"
"Janji,"Jawap seobae-seobae yang bertugas mingguan orintasi itu.
"Kalau mereka mengukir janji,taulah oppa nak buat kat mereka bertiga ni,
Sooyi mengangguk lalu senyum.
"Tak payah nak senyum sangatlah.Kau fikir kita orang nak berbaik ke dengan kau?Dahlah budak kampung.Ada hati nak rapat dengan kita orang yang hot ni,"Kata Kim Taehyung.
"V jaga muluit tu.Boleh berlapik tak bila nak cakap tu.Jangan main smebuh je!'Tegur Seobae Jungkook.
"Dahlah aku nak balik.Kau layanlah budak kampung.Chow!"Kim Taehyung pamitan.
"Kau ni,janganlah berkeras sangat dengan V tu.Kau taukan dia tu kuat sentap,"Kata Jimin.
"Ah biarkan dia tu.Tegur sikit nak sentap.Muka je macho tapi takde telur,'Balas Seobae.
Seobae-seobae yang lain hanya mendiam diri je,Tak mampu untuk masuk hal mereka berdua.
~Bersambung~
YOU ARE READING
Destiny(C)
FanfictionMereka dipertemukan dengan ketidaksengajaan yang dinamakan oleh keduanya sebagai takdir. Takdir yang sama sekali tidak bisa dihindari. Hari itu awan hitam bergerumul mendung. Bahkan rintikan hujan sudah mulai turun ke bumi dengan cukup deras.