60.

1.2K 158 57
                                    

Beszéljünk egy kicsit a médiáról. Leginkább a disneyről, pixarról és hasonlókról. 

Ugyebár többnyire gyerekmeséket csinálnak, és látjuk erre arra az utalásokat mostmár, hogy LMBTQ itt, ott, amott, de senki nem meri konkrétan kimondani, hogy XY leszbikus, meleg, biszex, pán, stb. Pedig gondoljunk csak bele. Ott van Spongyabob, aki simán lehetne meleg. Jégvarázsból Elsa meg Honeymaren. A Korra legendájából Korra és Asami. 

Elvileg az egyik új animációs filmben az egyik karakter az eredeti nyelven konkrétan kimondja, hogy neki bizony azonos nemű párja van. Igaz csak egy pillanatra és simán el lehet siklani fölötte. 

Kérdem én. Miért kell rejtegetni? Mindenki tisztában van vele, hogy ez bizony van. Akkor miért nem lehetnek karakterek nyíltan másmilyen szexualitásúak? Mert gondoljunk csak bele. Mindenki azt mondja, hogy csak nyomjuk az emberek arcába a faszságainkat, de ez pontosan olyan, mintha mostantól csak a híreket lehetne sugározni a TV-ben és nem lehetne semmi mást nézni. 

Ugyanez az LMBTQ. Mindenki tisztában van vele, hogy egy létező dolog. Kérdem én. Miért nem lehet akkor a gyerekeknek is mutatni olyan meséket, amikben másmilyen a Happyend? Amiben nem a herceg és a hercegnő állnak az oltárnál, hanem a hercegnő és a lovász lánya. Vagy a herceg és egy másik herceg? 

És most basszameg lehet kérdezgetni, hogy ezt hogyan magyarázzuk meg a gyereknek, de ha azt eltudjátok magyarázni Annácskának, hogy ki a faszom a Mikulás és mit csinál, akkor azt sem lesz túl komplikált közölni vele, hogy az a két ember szeretik egymást. 

Köszönöm a figyelmet!

LGBTeaWhere stories live. Discover now