Shit man, wat een drukte. Ik zag niet alleen maar de ouders en zusjes van Soufiane maar ook twee nichten van hem en zn broer met zn vrouw en 2 kinderen. Dachten ze dat ze gelijk een trouwfeest kregen wella ? dacht ik. Ik liep als een speer door naar de keuken terwijl me moeder en me tante ze verwelkomden in de zitkamer. 'wajouww zo veel mensen.. en dat allemaal voor jouw !!' zei me zusje Yousra opgewonden. 'Nou ze zijn allemaal voor nix gekomen.' zei ik heel wat minder opgewonden. 'Farah en Selma maak alvast thee en zet de koekjes op een mooie bord. Verdeeld over twee borden want ze zijn met meer dan ik had verwacht. en jij Yousraa, jij gaat effe naar de buurvrouw en je haalt die theeglazen die ik vorige x aan dr had geleend. Yallah zied snel snel snel !! Geen getreúzel.' zei me moeder gestrest. Ik zuchte diep en kon niet wachten todat ik in me bed lag.. Na een kleine 10 min was de thee al klaar en de koekjes waren mooi en netjes op de borden gezet. 'Oke Farah jij brengt de thee naar binnen en Yousra de koekjes.' begeleide me moeder ons ze3ma. Ik pakte met moeite de dienblad op en ging met zware benen naar de zitkamer waar iedereen me aanstaarde. ik kreeg er de zenuwen van. 'Salaam aleikom.' groette ik. Ik legde de dienblad sierlijk neer en groette alle vrouwen/meisjes met de gebruikelijke 4 kusjes en de mannen een kleine bescheide knikje.. Ik snelde mezelf als een speer naar de keuken en nam diep adem. Pffffffffffffffff... dat ging nog goed gelukkig. dacht ik. 'hee waar is die prins op de zwarte paard die om je hand kom tvragen ??' vroeg me nichtje.. DAS WAAR OOK NOG ! HEM HAD IK NOG NIET GEZIEN!! dacht ik. 'Soufiane komt zo hoor. hij moet tot 9 uur werken en dan kom thij ook.' zei me moeder alsof ze me gedachten kon lezen. 'jah boeien. like I care.' zei ik brutaal. 'Farah begin niet oke. JE gaat je netjes gedragen en je weet wat je moet doen en zeggen. Dus verpest het niet ja.' waarschuwde me moeder met een boze blik. ja en of k weet wat k moet zeggen. mompelde ik. Ik keek op de klok en zag dat het pas half 9 was. Hij zou er zeker zijn over een uur en werd er nu al kotsmisselijk van. Me moeder en me tante lieten ons in de keuken vechten met de afwas en het maken van salades terwijl zij hun doodlachten in de zitkamer. Een kwartier later kwam me vader binnen en die deed net zo hard mee.
Ding dongggggg. Ding donnnnnggg.. ging de deurbel. Ik draaide met een ruk om en keek gehyptoniseerd naar de deur. 'nou wat kijk je nou zo stom. Doe die deur open !' zei me zusje. 'nee doe jij dat maar.' zei ik zacht. Me zusje liep puffend en zuchtend naar de deur. 'heeeeeeee jij daar !!' schreeuwde ze van opwinding. Ik keek naar wie ze zo zat te schreeuwen en ja hoor.. het was Soufiane.. Ik snapte niet waarom ze zo blij deed terwijl ze wist dt ik helemaal nix van dit huwelijk wou weten en/of hebben. 'Kom binnen kom binnenn.' zei me zusje nog. 'dank je wel lieverd.' zei hij bescheiden en deed zn schoenen uit bij de ingang. ' salaam aleikom.' groette hij bij het binnen treden van de zitkamer. Iedereen groette terug en hij nam bij ze plaats. 'wajouwww Farah.. Soufiane ziet er fokking goed uit mannn.' zei me zusje zowat geil. 'ja so what. neem jij hem dan maar als je man. kunnen we gelijk regelen zometeen hé.' zei ik sarcastisch. 'sorry hoor maar ik vind Soufiane er veel beter uit zien dan die Safouan van jouw. Soufiane is wat breder en zijn ogen zijn wat lichter... weet niet maar vind hem knapper.' zei me zusje. het leek wel alsof ze hem verdedigde. alsof ze ook wou dat het men man zou worden. 'ja hallo wat kan jouw mening/smaak me nou schelen man. Shit man.. Soufiane dit.. Soufiane dat.. ik word er gek van !!' zei ik hysterisch. 'sssssstt ze kunnen je zo horen man.' zei me zusje paniekerig. 'ja so what. laat ze maar lekker horen.' zei ik tog wel wat minder zachter. 'Yousra soufiane is al gekomen. we kunnen de eten opdienen. Iedereen handen uit de mouwen.. laat de buffet maar komen !!!' gierde me tante het uit van blijdschap en vreugde. Ik pakte chagrijnig de borden en me tante begon te scheppen. me nichtje deed al de glazen en dranken op een dienblad terwijl me zusje de salade en de brood deed. En me moeder ? die bleef gewoon als een koningin zitten. alsof alles om haar draaide... Een half uur later nadat iedereen had gegeten werden we weer geroepen( me zusje, nichtje en ik aten in de keuken) om alles op te ruimen. Aleen me tante kwam naar me toe..' Farah jij hoeft niet op te ruimen. het enige wat je hoeft te doen is thee zetten en daarna mag je bij ons komen zitten. dan komt het grote gedeelte.' zei ze enthousiast. Ik keek haar aan alsof ik dr wou killen en pakte woest de waterkoker om het te vullen met water. 'Farah.. yek lebas ? heb ik iets verkeerds gezegd wellah ??' vroeg ze me verbaasd. 'ik snap niet waarom jullie zo blij en opgewonden doen terwijl julie weten dat ik hem niet wil.' Me tante trok gelijk wit weg. 'wat zeg je me nou ?? dus je wilt zeggen dat je die jongen helemaal niet wilt ?? warom al deze ophef dan ? dan moet je dat straks gewoon zeggen.' 'ja maar me ouders willen niet naar me luisteren. ze hebben alles al geregeld. ze zijn gekomen vandaag om alles ze3ma te regelen en om met me te praten ensow..' 'ewa nee dat is niet normaal wat ze doen. je moeder is tog ook uit vrije wil getrouwd. En ik ook. dus wat zitten ze nou te zeiken hiero.' zei me tante een beetje boos. 'ewa jah ik weet het ook niet.' Ik twijfelde om het haar te vertellen over Safouan en dat zag ze. 'Farah moet je me niet iets vertellen ? zo te zien aan je gezicht wil je iets kwijt.' Ik keek haar met grote ogen aan en k hoopte vurig dat zij me reddende engel zou zijn dit avond..
JE LEEST
Door mijn vriendin werd mijn leven een hel
RomanceDit verhaal gaat over een meisje genaamd Farah. Als je verder wilt weten moet je het lezen....... Boek niet van ons Gelieve niet kopiëren ❌🚫 Begonnen: 5-3-2020 Geëindigd: ............. Dit boek is van Marokko.nl