"Kau ni..cuba lah senyum sikit.. Aku bawak kau datang sini sebab nak tengok kau move on.." ujar Han jisung bersahaja seraya menyedut boba tea nye "Kau dah habis belum, kalau dah aku nak balik"ucap Hyunjin kedengaran malas sahaja.
"haiss kau ni..dah jom..aku nak pergi satu kedai lagi lepas tu.."Han jisung terhenti bersuara apabila sahabat nya itu merenung kaku kesuatu arah. Han jisung melihat ke arah yang sama.
"Minie"
Gadis itu sedang berada di salah sebuah kedai pakaian bersama seorang lelaki mereka kelihatan mesra.
"Er...Hyunjin..aku..rasa kita patut balik sekarang..." namun kata-kata tidak bermakna lagi apabila Hyunjin sudah menapak seakan ingin menghampiri pasangan itu.
.................."Minie.. Yang warna hitam ke ..merah?"soal Felix kepada gadis itu sambil sibuk membelek baju-baju kemeja itu. "Minie..aku tanya ni..."
"Hyunjin"
Suara Minie kedengaran sayu dan perlahan
"Hah?" Felix mengangkat wajahnya.
"Awak..betul-betul maksudkan nye ke?" suara itu kedengaran. "Hyunjin dah lah wei.." Han jisung menarik tangan jejaka itu untuk beredar namun Hyunjin merentap tangan nya. "Apa..maksud awak?"soal Minie cuba beriaksi tenang
"Awak putuskan pertunangan kita.. Dan " Hyunjin memandang Felix sekilas "Atleast..tolong beri tahu saya..apa kurang nya saya..dan saya boleh perbaiki .." Hyunjin memegang tangan Minie yang berusaha untuk melepaskan pegangan itu. "untuk awak, Minie.. Saya..tak boleh tanpa awak..saya cintakan awak..awak tahu itu kan.." Luah Hyunjin bersungguh.
"Hyunjin tolong lah kita dah tak ada apa- apa lagi" Minie berusaha untuk merentap tangannya "Hey hey dah lah.." Felix mula masuk campur dan dia menarik Minie ke belakang nya "Jom lah hyunjin kita balik sekarang ye" Han jisung sudah mula memerhati kiri dan kanan.
"Kau.. Apa masalah kau sampai dah tak ada perempuan lain em? Kau tahu dia tunangan orang kan?"soal Hyunjin dengan pandangan geram dia mengepal penumbuknya "What? Apa yang kau.."
Belum sempat Felix menghabiskan kata wajah nya ditumbuk kuat
"Hyunjin!" serentak mereka berteriak. Felix tidak berdiam dia membalas semula perbuatan Hyunjin.
Apa yang berlaku pergelutan disitu. "Sudah lah woii" Han jisung segera memisahkan jarak Felix dan Hyunjin yang asyik membalas tumbukan. Suasana itu di perhati orang sekeliling.
"Cukup Hyunjin! Apa yang awak tak faham lagi.! Kita dah tak ada apa-apa lagi. We are over. Its OVER!" Minie berbicara sambil menyapu air matanya. Dia turut membantu Felix untuk bangun
"Awak boleh jamin dia boleh buat awak bahagia Minie?"soal hyunjin "Tu tak ada urusan dengan awak.. Cari seseorang yang boleh bahagiakan awak.. Dan orang tu bukan saya.." ucap Minie sebelum dia memandang Felix "Felix are you okey?..come lets go" Minie terus menarik Felix untuk beredar.
"I am not gonna give up..
I am not gonna let you go..." monolog Hyunjin sendiri."Move on Hyunjin.. You deserve to be happy.. You deserve to be with someone better" Minie berbicara didalam hatinya lalu menyekat air mata yang jatuh.
YOU ARE READING
✔️Empty Days (Hyunjin Straykids)
RomanceSay somethings i giving up on you katakan sesuatu yang buatkan aku putus harapan pada kau.. dan berhenti berharap yang kau tak akan kembali pada aku semula.. say somethings i giving up on you -Hyunjin-