The End

143 20 2
                                    

Kedua orang jejaka itu menunggu di luar ruang ICU dengan perasaan berdebar hebat.

Sudah hampir 2 jam menunggu akhirnya...

Pintu wad ICU itu dikuak dari dalam "Dr?" Hyunjin dan Felix segera mendapatkan Doktor tersebut . Sekilas doktor itu memandang mereka berdua.

Satu gelengan di berikan

Cukup membuatkan Hyunjin lemah. "Hyunjin" Felix memegang bahu jejaka itu. Sebuah katil di sorong keluar di atasnya kelihatan kaku jasad seorang Minie dengan wajah yang pucat.

Felix menundukkan wajah ke lantai sebak terasa. Hyunjin menutup matanya rapat air mata berjuraian membasahi pipi.

Pandangan nya menjadi gelap..

Dia rebah ...

..................

"Hyunjin.....Hwang Hyunjin...." suara lembut itu menyapa pendengaran nya..

Mata di buka..

Sebuah pemandangan yang indah lautan yang luas

"Hyunjin" sekilas jejaka itu berpaling "Minie" gadis itu mengenakan baju dress labuh berwarna putih . Segera tubuh gadis itu dipeluk erat "Jangan tinggal kan saya.. Sayang ... Saya tak boleh tanpa awak.. Minie"luah Hyunjin bersungguh.

"Hey.." lembut suara itu . Pelukan di leraikan "saya tak pernah tinggalkan awak.. Saya sentiasa ada di sini.." Minie memegang dada jejaka itu .  "Minie.."

Bayangan itu semakin pudar .. Dia melihat minie tersenyum sebelum menghilang.
...................

22 Mac

Sejambak bunga rose di letakkan di atas pusara itu. Hyunjin menyapu air matanya memandang potret Minie yang tergantung di situ.

Dari kejauhan dua orang jejaka itu memerhatikan nya.

"I' am sorry chan.. Maaf sebb tak beritahu hyung berkenaan Minie " Felix menunduk "Huh.. Aku rasa macam abang yang tak berguna.. Keadaan adik sendiri pun aku tak tahu" ujaran Chan membuatkan pantas Felix membalas.

"Hyung tak salah.. Ini permintaan Minie.. " Bahu jejaka itu di tepuk pelan. "Minie sentiasa ada dengan kita kan?" Chan memandang kearah langit.

............

Hyunjin bangun dari melutut di hadapan pusara yang telah lama sepi selepas pemergian semua kunjungan.

Dengan langkah yang longlai dia menapak.

Sehelai nota yang di tulis oleh minie meragut perasaannya.

19Mac
Keadaan aku bertambah teruk..
Aku akan pergi bila-bila masa sahaja..
Pergi membawa hati dan kenangan bersama semua yang aku sayang..Felix.. Chan oppa...dan semestinya..orang yang aku cintai Hwang Hyunjin..

Semoga dia bahagia.. Dengan seseorang yang dia cintai..aku kejam kerana tinggalkan dia dengan kenangan yang buruk..tapi itu lebih baik .. Bila dia ada disisi aku..aku takut ..aku tak kuat untuk tinggalkan dunia ini.. Biar lah dia membenci aku.. Kerana dengan itu dia akan melupakan aku dengan mudah.. Bukan?

~Minie~

Hyunjin menarik nafas dalam..

"Aku tak akan pernah benci kan Minie.. Kerana aku tak akan boleh.. Walau apapun kau lakukan dan katakan.. Aku tetap akan ada disini kau.. Tapi...

Sekarang semuanya... Berubah.. You are the one that can be by myside and in my heart.. While me..can't even reach you..my love.."

~Hyunjin ~

The end

✔️Empty Days (Hyunjin Straykids)Where stories live. Discover now