Hyunjin merenung biasan dirinya pada cermin yang retak itu. "Huh" keluhan di lepaskan . Rambut yang basah di lap kasar dengan kain tuala.
Ding dong!
Bunyi lonceng dan ketukan pada pintu kedengaran .
......................
Pintu dikuak bersahaja. Riak wajah malas itu berubah kepada sengihan sinis "Kenapa kau datang ni? Mana kau tahu alamat rumah aku?"soal Hyunjin bersahaja "Itu tak penting ..sekarang yang penting Minie"
.................
Kedua orang jejaka itu kini berada di ruang tamu rumah dua tingkat itu..
"Apa yang kau nak bagitahu ni?"soal Hyunjin tenang "Biar aku perkenalkan..nama aku, Felix kim.. A.K.A. Minie's cousin from australia.. Maaf aku tak dapat hadir masa pertunangan korang" mendengar ucapan itu
Hyunjin membulatkan matanya "Tak mungkin..kenapa aku ..tak pernah tahu?"ragunya "Sebab ..kewujudan aku tak penting dalam kisah korang.. Yang penting sekarang ini..ialah Minie..dia berada di hospital sekarang..bekas tunang kau tu..menghidap penyakit Kanser Otak"
Bang! Luruh jantung Hyunjin apabila mendengar perkhabaran itu..
Felix mengeluh seraya memulakan kisahnya..
7bulan sebelum...
Australia..
"It's that you, Minie?"soal Felix kepada seorang gadis yang sedang merenung sehelai kertas itu . Gadis itu mengangkat wajah. Air mata yang mengalir cuba disembunyikan "Felix.."Minie menepis air matanya.
"Hye kenapa ni?"soal Felix seraya duduk di sebelah Minie. Dia melihat kertas tersebut yang tertulis sesuatu yang mengejutkan nya "Hey Minie.. Chan tahu pasal ni?"soal Felix inginkan kepastian "Jangan bagitahu dia please.. Aku datang australia untuk dapat kan rawatan.. Selain dari melawat Chan oppa yang bertugas disini" jelas gadis itu.
...........
"Hui Minie, Felix macam mana korang boleh datang sini sekali?"soal Chan hairan "Oh tadi Felix pergi hospital melawat kawan kebetulan.."kata-kata Felix di pintas "Minie ikut Felix pergi melawat kawan dia oppa.. Lagipun minie yang minta felix jemput minie di airport" terang Minie yang berselindung. Dengan berat Felix hanya melemparkan senyuman.
..................
Surat pengesahan dari hospital itu berada di dalam tangan seorang hyunjin
"Jadi chan hyung pun tak tahu pasal hal ni?" Hyunjin terkaku sendiri "Tak..sebab tu aku datang ke korea..aku nak teman kan dia..you know right dia tu anak yatim piatu..dia cuma ada chan hyung dan kau tunang dia..aku terkejut bila dia bagi tahu aku, dia nak putus dengan kau...katanya..dia tak nak kau sedih...dia nak kau benci dia..dan cepat cari orang lain..dia nak tengk kau bahagia dengn org lain sebelum dia pergi"Ucapan dari Felix itu membuatkan Hyunjin mengenggam kertas itu sehingga menjadi gumpalan bola. "Bawa aku pergi jumpa dia sekarang" Air mata yg jatuh ditepis sekilas. Felix mengangguk seraya bangun dari duduknya.
Deringan telefon pintar memaksa lelaki itu menghentikan langkah
"Hello?"panggilan dijawab
"Apa? Baik saya ke sana sekarang" panggilan di tamatkan. Dia memandang wajah Hyunjin "Minie dalam bilik icu sekarang..dia kritikal" tidak menunggu lama Hyunjin terus menapak pergi di ikuti oleh FelixDalam hati dia berdoa
"Tolong lah..berikan aku satu kesempatan.. She need to know how much i love her and how much its hurt me with this decision.. Kau kejam Minie.. Kenapa kau tanggung semuanya sendiri.. I never can forget you and replace you with someone else.. Its you..always you and only you" Hyunjin
YOU ARE READING
✔️Empty Days (Hyunjin Straykids)
RomanceSay somethings i giving up on you katakan sesuatu yang buatkan aku putus harapan pada kau.. dan berhenti berharap yang kau tak akan kembali pada aku semula.. say somethings i giving up on you -Hyunjin-