D

110 18 0
                                    

Minie merenung gambar yang berada di atas meja kerjanya. Gadis itu bekerja di salah sebuah syarikat penerbitan buku novel sebagai seorang editor.

"Hyunjin..." luah nya sekilas seraya gambar itu di ambil lalu dia membawa nya kedalam laci. " I am so sorry.." gadis itu menangis sendirian.

Beberapa minit yang lalu...

"Minie..ada seseorang cari you" ucapan dari Yuji yang masuk kedalam pejabat nya membuatkan dia mengerutkan kening "Siapa?" soal Minie. "Entah .. Kejap lagi dia masuk" sesudah mengatakan itu Yuji berlalu pergi.

Beberapa minit kemudian pintu pejabatnya di kuak. Minie mengangkat wajah senyumannya mati.

"Hyunjin?"soalnya seraya bangun dari duduk "Apa awak buat datang sini?"soal Minie panik.

"Minie.. Tolong beri penjelasan pada saya..apa semua ni Minie?"sayu suara Hyunjin kedengaran "Hyunjin ..pergi lah.. Kita berdua dah tak ada apa-apa lagi" rayu Minie

"Saya tak akan pergi selagi awak tak berikan sebuah penjelasan ..kenapa Minie?"soal Hyunjin lembut. "Saya dah tak cintakan kan awak lagi puas?"soal Minie dengan suara meninggi

"Awak tipukan?"Hyunjin mempamerkan riak bersahaja "Lelaki yang awak jumpa di mall tempoh hari..saya dan dia akan berkhawin dan kami akan berpindah ke australia.. Jadi ..hyunjin , saya merayu pada awak...tolong move on" jelas Minie panjang lebar.

"Oh ya.. Kalau dia tak wujud dalam kisah kita atau saya ubah diri saya seperti dia.. Awak boleh kembali pada saya semula..Minie" ucapan itu membuatkan Minie mengeleng kepalanya

Hampir tidak percaya.. Hyunjin masih mencintainya meskipun dia telah berlaku curang..

Gadis itu menekan butang di atas meja

"Security tolong masuk ke pejabat sekarang"

"Minie.. " suara sayu Hyunjin membuatkan gadis itu mengangkat wajah memandang jejaka itu...

"katakan sesuatu yang buatkan aku putus harapan pada kau.. dan berhenti berharap yang kau akan kembali pada aku semula..
say somethings i giving up on you"

Pintu pejabat itu dibuka. "Cik kenapa ni?"seorang security menyoal kalut "Bawak dia keluar dari sini" pinta Minie tegas. "Nah..sokey..saya boleh keluar sendiri" Hyunjin sempat memberikan senyuman tawar kepada Minie lalu beredar.

Meninggalkan Minie, gadis itu tidak dapat menahan air matanya lagi.

✔️Empty Days (Hyunjin Straykids)Where stories live. Discover now