Y

100 18 0
                                    


2Hari telah berlalu..

"Uwek!!" Hyunjin memuntahkan isi perutnya itu. "Yah! Aku dah cakap jangan minum. Kau tu alah dengan benda tu haisss" Jisung membebal itu dan ini. Namun Hyunjin tidak mendengarnya jejaka itu keluar dari tandas lalu merebahkan tubuh ke atas katil "Minie ...hehe..."

"Hyunjin ..aku tak faham sama ada nak  bersimpati atau nak marah pada kau" sesudah mengatakan itu dia menutup pintu bilik jejaka itu.

............................

Jam menunjuk kan ke angka 8 pagi.. Felix menguak pintu wad tersebut namun dia pantas menutup nya rapat masih dia dapat mengintai apa yang gadis itu lakukan.

Minie sedang memeluk sebuah frame gambar .. Ia milik seorang Hwang Hyunjin.

Minie kelihatan berbicara sendiri..

"Awak ingat tak.. Masa mula-mula kita kenal dulu Hyunjin.. Hehe..mestilah awak ingatkan  sayang?"

.............
6 Tahun lalu
Syarikat pemasaran HQR

Gadis itu tergopoh gapah untuk hari pertama praktikalnya. Sesampai di sebuah lif dia menekan butang namun seorang turut menekan nya. "Maaf" ucap gadis itu . "Oh Maaf jugak" jejaka tampan itu tersenyum. Pintu lif terbuka mereka masuk kedalam bersama.

"Awak.. Pelajar praktikal dekat sini ke?"soal jejaka itu "Oh..ya..saya.." Gadis itu kelihatan gagap "Siapa nama awak?"soal jejaka itu lagi "Minie Kim.. Kalau boleh tahu siapa nama Encik?"soal Minie gugup "Hwang Hyunjin"

Pintu lif terbuka... Hyunjin melangkah keluar terlebih dahulu namun dia menghalang laluan Minie dengan menekan butang close "Saya nak ke floor ni jugak" kalut Minie menuturkan "Saya tahu.. Tapi awak tak mungkin mahu pergi dengan baju kot yang terbalik bukan?" mendengarkan itu. Minie melihat kot yang tersarung di tubuhnya.

"Ya tuhan..malunya aku" desis hatinya. "Jumpa nanti" suara lembut jejaka itu kedengaran sebelum pintu lif ter tutup sepenuhnya.

.................

"I am gonna miss you...Hyunjin" Minie

Felix bersandar pada pintu wad "Minie ..aku tak boleh tengok kau macam ni.. I am sorry..but he need to know" Felix lantas mengepal penumbuknya dan berlalu pergi.

✔️Empty Days (Hyunjin Straykids)Where stories live. Discover now