Y

117 17 0
                                    

"Apa masalah kau ni Hyunjin" Han jisung meletak kan ubatan dan satu mangkuk berisi air panas di atas meja di ruang tamu.

"Kau tak akan faham" ucap Hyunjin sepatah. Han jisung duduk di sebelah Hyunjin . Dia mencelup kain di dalam air lalu menekap nya di pipi Hyunjin yang berlebam.

"Dia curang dengan kau..kau dengan dia dah putus pun apa lagi yang kau nak kejar dengan perempuan tu? Memang aku tak faham pun sekarang ni!" hambur Han jisung panjang

"Kau jangan cakap sebarangan kalau kau tak kenal Minie.. Kau tahu tak yang kami berdua akan berkhawin!" balasan dari hyunjin membuatkan sahabatnya itu meraup wajah. Seraya bangun dari duduk.

"Hey move on Hyunjin.. Kenapa kau nak kejar orang yang curang dengan kau. Berkhawin? Korang dah putus ..huh i think you should better wake up" Han jisung berlalu pergi selepas menuturkan itu.

"Because ...she is the one that i love..
The one that i want to be until the rest of my life" ~Hyunjin~

.................

"Auch ! Sakit lah pelan lah sikit" rungut Felix kepada Minie yang sedang menuam lebam pada wajah kacak nya itu. "Apa hal kau pergi bertumbuk dengan dia?"soal Minie geram "Hello.. Dia tumbuk aku dulu.. Aku tumbuk lah dia balik"balas Felix ringkas.

"This is Korea ..this is not Australia.." Ucap Minie sadis "Huh.. Hey , kau tak nak beritahu dia hal sebenar? Aku boleh tolong jelas kan" Felix memandang Minie serius "Nah..nope.. He dont need to know.. We are over" terang Minie ringkas . Gadis itu termangu seketika..

Dia memandang wajah Felix semula apabila terasa seseorang memegang tangan nya. "Kau kenapa?"soal Minie hairan. Jejaka itu membawa tangan Minie yang memegang kain tuam itu kewajahnya.

"Sakit ni cepat lah..kenapa termenung pulak" ucapan Felix membuatkan Minie menekan kuat wajah jejaka itu "Tu lah siapa suruh kau bertumbuk" .

"Auch sakit lah kau ni" rengekan Felix membuatkan Minie mengulam senyuman dan tawa kecil. Melihatkan itu hati Felix berasa tenang .

✔️Empty Days (Hyunjin Straykids)Where stories live. Discover now