Dla wszystkich osób, które nigdy do tej pory nie czytały serii ,,Skrzydła Ognia" przygotowałam wyjątkowo krótki przewodnik, żeby móc zorientować się, o co chodzi w tym opowiadaniu.
-
Na kontynencie Pyrria żyje siedem ras/plemion smoków, do niedawna skłóconych przez sporą wojnę. Aby przyzwyczaić Pyrrian do pokoju i współpracy między sobą powstaje Akademia na Jadeitowej Górze; szkoła z siedmioosobowymi klasami (Skrzydełkami) ze smokami z siedmiu różnych ras uczących się jak czytać, pisać, rysować, polować i przede wszystkim nauczyć się razem żyć.
W Skrzydełkach wyróżnia się współszponów, czyli smoki, które mieszkają ze sobą w jednym pokoju (jaskini). Niemal zawsze jest to dwójka, wyjątkowo trójka smoków.
Akademia mieści się na środku kontynentu, we wnętrzu ogromnej Jadeitowej Góry. Smoczęta większość czasu spędzają więc w jaskiniach i skalnych korytarzach ze świetlikami wpuszczającymi światło do środka.
Jedyną różnicą w skali kosmicznej między Pyrrią a Ziemią jest obecność nie jednego, a trzech księżyców.
Plemiona smoków mogą się ze sobą krzyżować, tworząc hybrydy.
Krótka charakterystyka wybranych ras:
- Nocoskrzydłe
Nocoskrzydłe to czarne (z różnymi tonami) smoki z wewnętrzną stroną skrzydeł usianą białymi plamkami na podobieństwo gwiazd. Niektóre z nich, telepaci, posiadają białą łezkę w kącikach oczu.
Potrafią zionąć ogniem; jeśli wykluły się pod jednym księżycem w pełni mogą albo czytać w myślach, albo widzieć przyszłość, jeśli pod dwoma - obie, a jeśli pod trzema, są one dodatkowo wzmocnione.
Nocoskrzydłe uznawane są za najinteligentniejsze i najbardziej skłonne do kłamstw plemię. Lubią poznawać nowe rzeczy i szybko się uczą. Przez długi czas były zmuszone do życia na wyspie z wulkanem, obecnie zamieszkują Las Deszczowy, a ich królowa jest Deszczoskrzydłą.
- Deszczoskrzydłe
Deszczoskrzydłe to delikatne, wielokolorowe smoki potrafiące zmieniać swoje barwy.
Nie są zdolne do ziania ogniem, ale plują zabójczym jadem zdolnym roztapiać każdą żywą tkankę. Dodatkowo są w stanie zmieniać kolory i dzięki temu znikać; często robią to mimowolnie pod wpływem emocji. Pozyskują energię ze słońca, więc codziennie popołudniu kilka godzin przeznaczają na sen w dobrze oświetlonym miejscu.
Uważa je się za leniwe i niezbyt lotne, chociaż pod nowymi rządami królowej Glorii nieco się ożywiły. Dawniej były porywane przez Nocoskrzydłe, ale obecnie żyją z nimi we względnej zgodzie.
- Nieboskrzydłe
Nieboskrzydłe to duże smoki o zgrabnej sylwetce i ogromnych, potężnych skrzydłach. Występują w kolorach: czerwonym, pomarańczowym, niekiedy ze złotymi znaczeniami.
Zieją ogniem; są doskonałymi wojownikami i lotnikami.
Uznawane są za waleczne, zrzędliwe i kłótliwe oraz do bólu szczere. Dawniej urządzały walki gladiatorów, ale dzięki rządom nowej, spokojniejszej królowej, zaprzestano ich.
- Morskoskrzydłe
Morskoskrzydłe to niskie smoki o niewielkich skrzydłach, krótkich łapach i długim, mocnym ogonie. Mają zielone, niebieskie, niekiedy żółtawe, białawe lub różowawe łuski. Na szyjach wyraźnie widać u nich skrzela; wyróżniają się posiadaniem fluorescencyjnych pasów na pysku, łapach, ogonie i bokach, u rodziny królewskiej także na skrzydłach.
Nie potrafią ziać ogniem, ale w zamian są zdolne do oddychania pod wodą. Widzą w zupełnej ciemności, potrafią zapalać swoje fluorescencyjne pasy (dzięki nim komunikują się pod wodą) i wywołują silne fale uderzeniami potężnego ogona.
Morskoskrzydłe nie mają właściwie żadnej przewodniej cechy; są lojalne i oddane.
- Piaskoskrzydłe
Piaskoskrzydłe to pustynne smoki przybierające kolory wszystkich rodzajów piasku (najczęściej od białego do złotego), czasem mają charakterystyczne brązowe piegi na przedramionach lub nosie oraz czarne żmijowe wzory przy grzbiecie. Na końcu ogona posiadają jadowity kolec.
Potrafią ziać ogniem; mało jedzą, są odporne na skrajnie wysokie temperatury i niemal nie potrzebują do przeżycia wody. Jad z kolca na ich ogonie jest bardzo śmiertelny, a jedyne znane na niego lekarstwo to sok z pustynnych kaktusów.
Znane są jako przebiegłe i sprytne smoki, skłonne do manipulacji i błyskawicznie znajdujące możliwe rozwiązania problemów. Wiele lat temu zginęła im królowa, a trzy księżniczki nie wiedząc, która teraz ma rządzić plemieniem, rozpętały trwającą niemal dwadzieścia lat wojnę na cały kontynent.
-
Oprócz przedstawionych powyżej ras istnieją jeszcze Lodoskrzydłe i Błotoskrzydłe, jednak nie zagrały w tym opowiadaniu żadnej roli.
REKLAMA: Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat siedmiu plemion, odwiedź Skrzydła Ognia Wikię pod linkiem https://skrzydla-ognia.fandom.com/pl/wiki/Skrzyd%C5%82a_Ognia_Wiki.
CZYTASZ
Między czasem a przestrzenią (WoF)
FanficKrótki one-shot zainspirowany serią ,,Skrzydła Ognia" jak i autorską koncepcją jasnych (kwantowych) sfinksów. Jego pieśnią przewodnią jej zdezorientowanie, akcja więc płynie urywanie, całość to właściwie tylko długi bełkot z mnóstwem błędów logiczno...