Aquaphobia

194 19 42
                                    

Aquaphobia | Fear of water .

_____

Air .

" Fiya , masuk ke dalam . "

"Taknak ! Fiya nak mama . "

" Mama okey je , sayang . "

" Mama ! "

Pang ! Bush!

_____

Air .

"Papa , J-jangann ! "

Streetttt Dum !

_____

Air .

" Fiya nak apa ? "

" Fiya nak kek besar - besar . Ada Hello Kitty dekat kek tu . Boleh kan , abang ? "

" Iye sayang , demi Fiya semua boleh . "

" Abang , hati - hati ! "

Bam !

_____

" Amsyar janji takkan tinggalkan Fiya ? "

" Ya , aku janji . "

_____

Amsyar Haidhar .

Kehadiran dia umpama pelangi yang terbit seusainya hujan tiba . Fiya bahagia , namun hanya seketika . Segalanya hanya hipokrit semata - mata mahukan hartanya .
______

Air .

" Sorry Fiya , aku terpaksa . "

" Hiks , Fiya tak salah apa - apa pun . "

Bang !

_____

" Aku tak patut tembak kau sekali je . Kau ni liat sangat nak mati . "

" Fiya tak salah apa - apa . Hiks , Fiya tak bunuh dia . Fiya tak bunuh , tak bunuh , tak bunuh ! "

_____

" Fiya , tolonglah faham situasi sekarang ni . "

" Fiya tak nak Amsyar . Fiya benci Amsyar . Tolonglah faham ! Fiya cuma nak Awisy . "

" Fiya , Awisy bukan sesiapa yang nak tentukan hidup Fiya . Awisy juga bukan suami Fiya . Ingat Fiya , sebenci mana pun Fiya dekat Amsyar , dia tetap suami Fiya . "

_____

" Abang .. Hiks hiks . Fiya rindu abang . "

" Abang sentiasa ada dengan Fiya . "

" Kenapa abang pergi dulu ? Abang tak sayang Fiya ? "

" Kerana abang sayangkan Fiya lah , abang kembali . "

_____

Fiya Raysha .

Andai aku mampu undurkan masa , mungkin . Ya , mungkin aku tidak akan menjejakkan kaki di bumi ini . Semuanya yang hidup di sini hanyalah hipokrit semata - mata . Umpama syaitan yang bertopengkan malaikat .

Andai juga dapat aku undurkan masa , aku tidak mahu mengenali seorang yang bernama Amsyar Haidhar . Dia umpama racun dalam penawar , yang akhirnya membunuh diri aku secara perlahan-lahan .

Adakah air yang menjadi punca , atau aku yang membawa malang ?








Start : 18 . 03 . 2020
End : -
Update : idk .

Story by sehelaidaun953 .

Aquaphobia [ SU ]Where stories live. Discover now