Selepas beberapa minit Alyssa dan Tengku Mukhriz membersihkan diri untuk tidur ...................
"Sayang.........macam mana ni bilik kita ada katil ' single' jer......abang nak tidur mana ni .......? " tanya Tengku Mukhriz dalam nada yang resah kerana ' first night' nya tak sempurna.
" Katil kita tak sempat nak tempah sebab majlis kita kan diawalkan sebab nak samakan tarikh dengan Arissa punya majlis jadinya Arissa dalam bilik Arissa yang ada katil ' king'. " terang Alyssa kepada suaminya yang begitu resah apabila mendengar penerangannya.
" Jadinya kita nak tidur kat mana ni.......... taakan nak tidur asing kot ni ' first night' kita sayang......." kata si suami mengharap jalan penyelesaiannya daripada Alyssa, isterinya.
Alyssa faham perasaan suaminya itu sekarang. Alyssa yang tidak senang duduk melihat suaminya begitu terus Alyssa mendapat jalan penyelesaiannya. " Abang jom kita tidur atas sofa buat masa ni sebab sofa lagi besar dari katil kita " beritahu Alyssa kepada suaminya yang resah itu dan apabila mendengar cadangan ini suaminya segera toleh ke arah sofa tersebut dan kegembiraan itu terpancar pada muka suaminya itu yang membuatkan Ayssa turut gembira.
" Sayang.......hebatlah dalam sekelip mata awak dah selesaikan masalah yang kita hadapi ni.........." kagum Tengku Mukhriz terhadap isterinya itu.
Pada waktu subuh hari esoknya,...................................................
"SAYANG...., mana sayang pergi ? " cari Tengku Mukhriz dengan perasaan risau jika terjadi apa-apa pada isteri kesayangannya, Alyssa.
" Abang ...........sayang kat dalam bilik air nak mandi lepas tu nak solat subuh " beritahu Alyssa kapada suaminya yang sungguh risau terhadap dirinya itu.
" Lah.......abang igatkan apalah yang jadi tadi. Kenapa tak kejut abang dulu? " tanya si suami sambil menguap dan mengusap- usap matanya selepas bangun tidur.
" Sayang ingatkan nak kejut abang lepas sayang mandi , tak sampai hati nak kejut abang sebab nyenyak sangat abang tidur ........... sampai berdengkur , hihihihihhi"kata Alyssa yang berkemban di hadapan suaminya sambil tergelak-gelak.
Selepas melihat isterinya yang berkemban sehingga paras lutut dan rambutnya di lap dengan lembut sekali telah membuatkan Tengku Mukhriz yang susah digoda oleh wanita ini tergamam sampaikan apa yang dikatakan oleh isterinya tidak didegari.
" SAYANG...........cantik berkemban macam ni..? " kata encik suami dengan nada yang sungguh nakal.
" Apa dengan berkemban ni.............ada-ada ajer lah abang ni.." kata Alyssa yang tersipu malu itu.
Pada waktu breakfast,......................................
" Awak cepatlah bangun..... dah time breakfast ni." kejut Tengku Khair dengan penuh kelembutan.
" Saya tak nak breakfast lah awak pergi jer lah dulu nanti bila saya lapar saya turunlah.." marah Arissa kepada suaminya yang sedaya upaya ingin mengejutnya pagi.
.........................................FLASBACK.......................................
" Awak ........bangunlah jom kita solat subuh sama-sama"kejut Arissa oleh suaminya dengan lemah gemalai.
" Nantilah saya solat subuh saya nak tidurlah saya mengantuk semalm punya penat tak hilang lagi...." kata Arissa kepada suaminya dengan sangat kurang ajar.
............. " Semua orang turun jom sarapan sama-sama" panggilan mak mentuanya telah berkumandang....................................
YOU ARE READING
CINTA PENUH DENGAN DENDAM
RomanceSejak Arissa kahwin dengan tengku Khair atas kehendak keluarga, kelakuan Arissa berubah dan semakin menjadi-jadi yang menyebabkan suaminya berasa bersalah mengahwininya . " Sayang, kenapa ni . Sayang macam tak suka jer keluarga abang datang ru...