BAB7

89 2 1
                                    

              " Arissa bertunang dengan ex boyfreind dia, Zamir " mencelah suaminya " Chop... Zamir tu bekas tunang dia ker..........lah mati- mati abang ingatkan Zamir tu kekasih dia jer.......ooooooohhh ..... sebab tu ker dia tak join kita breakfast tadi...... sebab Zamir " kata suaminya. 

              " Lepas tu dia  dengan Zamir tu putus yang buat dia tak boleh nak move on , dari situlah ramai orang tak nak kahwinkan  Arissa sengan anak diorang .......... tapi muncullah keluarga abang suatu ketika ............ keluarga abang dah selamatkan keluarga saya dari dicaci ' ada anak dara dalam rumah tapi tak kahwin ker nak simpan sampai jadi andartu' " kata Alyssa kepada Tengku Mukhriz  yang  penuh feelin' dengar kisah hidup Arissa.

              " Alhamdulillah..kita dah selamat jadi suami isteri and sayang tak payah risau pasal Arissa tu insyaallah dia akan baik- baik jer sebab dia ada suami yang caring pasal dia , Tengku Khair." kata Tengku Mukhriz untuk menghilangkan resah dalam hati isterinya itu.

              " Dah masuk waktu zohor ni sayang mari kita solat berjemaah......... insyaallah hati sayang akan tenang nanti" ajak Tengku Mukhriz supaya isterinya membuang rasa resahnya terhadap kisah silamnya yang segar diingatannya.

              " Ya, abang saya pergi ambil wudhuk kejap ." kata Alyssa kepada suaminya yang sedang menunggunya di atas sejadah solat.

              Apabila mereka selesai solat ......................................................

              " Arissa, jom turun ramai orang dah tunggu kat bawah..............mama cakap nak bincang something dengan kita nanti..............awak saya tunggu awak ni ......." kata Tengku Khair kepada isterinya yang sedang mandi di dalam bilik air.

              Selepas beberapa minit  kemudian,...........................................

               Arissa pun keluar dengan berkemban dari paras atas payu daranya ke paras bawah pehanya yang menyebabkan mata suaminya tertumpu pada isterinya yang sedang mencari baju yang sesuai dipakai olehnya........................................

              " Apa pandang - pandang ...................keluarlah orang nak pakai baju .....................taakan nak pakai baju depan kau." kata Arissa untuk menghalau suaminya keluar dari biliknya itu.

              Tanpa banyak bunyi Tengku Khair terus keluar dari biliknya itu dan sambil itu tersengih  apabila memikirkan  bahawa isterinya terpikat melihatnya atau dia sendiri telah terpikat melihat isterinya.

              " Abang jom kita pakai baju sedondon sekurang- kurangnya nampaklah macam suami isteri...................." kata Alyssa kepada suaminya yang begitu keliru untuk memakai baju berwarna apa?.

              " Sayang tahu tak kalau kita nak rapatkan lagi hubungan silaturrahim antara suami isteri kita kenalah buat semua perkara sama-sama contohnya macam mandi sama-sama, pakai baju sama-sama and solat sama-sama.Solat sama-sama memang kita tengah praktikan tapi yang lagi dua tu kita boleh praktikan sekarang betul tak......................." kata si suami  kepada Alyssa dengan nada yang nakal.

              " Tapi..........................." mencelah" Tapi apa sayang kita dah jadi suami isteri buang kan sifat malu tu, sifat tu tak diperlukan dalam hubungan suami isteri ni.........( sambil memeluk isterinya  yang masih berkemban selepas mandi)" celah si suami dengan penuh harapan untuk mempunyai seorang cahaya mata melalui hubungannya. 

CINTA PENUH DENGAN DENDAMWhere stories live. Discover now