BAB 17

113 1 0
                                    

              " Apa yang abang nak dari saya ni?" tanya Arissa kepada suaminya sambil menghentikan sementara apa yang dilakukannya tadi dan menatap muka suaminya.

                " Abang nak....... apa yang sayang bagi abang sebelum pergi office tadi............................." kata Tengku Khair kepada Arissa sambil menundingkan jarinya ke pipi.

               " Apa abang ni.................... ini office......kalau orang nampak kita macam ni.........macam mana?,.............apa yang staff kita kata nanti...? " kata Arissa kepada Tengku Khair sambil menolak tundingan jari Tengku Khair dari pipinya.

              " Abang nak apa-apa kita balik rumah dulu...................and then saya akan pikirkan pasal permintaan abang....................but now you must go to your work....and continue it...OK." kata Arissa sambil menolak manja suaminya ke luar biliknya.

Ketika Tengku Khair berlalu pergi...................

              " ABANG! nanti jangan lupa ambil saya.......hari ni saya tumpang awak jer.......lagipun hari tak der group meeting.." pesan Arissa kepada suaminya yang berlalu pergi.

Selepas mereka pulang dari office dan seusai solat isyak bersama-sama.Dan menukar pakaian untuk tidur...................................................................................................

               " Sayang...........ingat tak apa yang abang mintak kat office tadi...?" tanya Tengku Khair kepada Arissa yang sedang duduk di birai katil sambil menyikat rambutnya.

              " Apa yang abang mintak pada saya.................?" tanya Arissa ingin buat tak tahu tentang apa yang diminta suaminya di office tadi.

              " Taakan sayang tak ingat................?" kata Tengu Khair dengan rasa kecewa.

              " Abang mintak lah lagi sekali..................waktu tu Arissa tak dengar tengah buat kerja...." kata Arissa kepada suaminya yang gembira apabila mendengar isterinya mengatakan tadi.

              " It means sayang bagi.............apa yang abang mintak lah kan.." kata Tengku Khair kepada Arissa yang sedang menepuk bantal untuk tidur.

              " Jomlah abang  kita tidur saya dah penat dah ni......." ajak Arissa kepada suaminya sambil membaringkan badannya.

Selepas beberapa bulan............................................................................................

              " Abang.........saya rasa tak sihatlah semenjak akak Lyssa bersalin hari tu maybe tak cukup rest kot........saya jaga dia dekat hospital 7 hari 7 malam.............rasa nak muntah, sakit-sakit badan, tak ada selera makan....." adu Arissa kepada suaminya yang duduk di atas sofa sambil mengusap-usap rambut isterinya yang ikal mayang itu.

              " Jomlah sayang .....kita pergi ke klinik .............barulah tahu sakit apa sayang hadapi ni..." nasihat Tengku Khair kepada Isterinya yang kelihatan lemah itu.

              " Tak nak ................." kata Arissa sambil berdiri dan berjalan ke biliknya untuk berehat didikuti Tengku Khair dari belakang.

                Ketika Arissa berjalan Arissa pengsan ...nasib baik Tengku Khair ada di belakangnya sempat menyambut isterinya.Tengku Khair mendukung isterinya masuk ke dalam kereta dan terus di bawa ke klinik berdekatan dahulu.

               " Doktor kenapa dengan isteri saya......" tanya Tengku Khair dalam keadaan risau kerana dia hanya boleh tunggu di luar.

               " Boleh saya tahu apa hubungan encik dengan pesakit?" tanya doktor kepada Tengku Khair.

               " Saya suami dia doktor........." kata Tengku Khair.

              " Tahniah! awak bakal menjadi ayah..." kata doktor tersebut kepada Tengku Khair didikuti dengan isterinya yang keluar dari bilik tersebut.

Tengku Khair begitu gembira dan apabila melihat isterinya, bertambah gembira sehinggakan dia memeluk isterinya sekuat yang boleh.

               " Encik ........jangan peluk isteri encik macam tu nanti boleh gugur anak yang dikandungkan oleh isteri encik .

Selepas beberapa bulan............... Arissa selamat melahirkan anaknya. Anak sulungnya perempuan,mereka mengadakan majlis cukur jambul...

                " Asalammualaikum........." salam Syasha secara mengejut..

              " Walaikumussalam................Syasha" kata Arissa dengan begitu terkejut sekali.

             " Hei kau buat apa kat sini....tak cukup kau cuba nak pisahkan kami berdua ......tak tahu malu datang ke majlis orang tanpa di jemput." marah Tengku Khair terhadap Syasha.

             " Abang....dia tetamu kita......kita kena layan dia baik-baik..." kpujuk Arissa terhadap suaminya.

              Syasha meminta maaf dengan apa yang telah terjadi sambil memeluk Arissa.........

" Aku akan balas dendam atas apa yang dah jadi....." kata hati Syasha sambil memeluk Arissa tadi.

              " Aku akan maafkan kau kalau kau betul-betul minta ke ampunan.........tapi kalau tak .....aku akan balas dendam kat kau lagi teruk dari dulu..." kata hati Arissa pula sambil memeluk Syasha tadi.

................................................TAMAT.....................................THE END.................................................


You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 25, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

CINTA PENUH DENGAN DENDAMWhere stories live. Discover now