" Hishh......nahas kau Arissa kau dah rampas Khair dari aku kan.........( dalam nada yang sedih)........... tunggu kau aku akan dapatkan balik Khair aku ..............aku akan buat dia ceraikan kau Arissa kau taakan hidup bahagia dengan dia ..........................." kata ex-girlfreinds suaminya,Syasha yang sangat marah akan Arissa yang berkahwin dengan isterinya.
Arissa pun tiba ke kelab malam dalam keadaan yang mabuk selepas minum minuman yang beralkohol , tiba-tiba Syasha pun bangun dengan laju dan terlanggar Arissa yang sedang mabuk di dalam kelab itu...........................................
" Hei lain kali jalan tengok depanlah...........mata kat lutut ker ( sambil melanggar bahu)............................................." kata Syasha yang ingin melepaskan geramnya. Namun, apabila Syasha betul-betul menatap muka Arissa barulah dia sedar bahawa dia melanggar dengan orang dia paling benci sekali .
" I am really sorry ................ I didn't mean it........." kata Arissa dalam keadaan yang mabuk.
" You isteri Khair ker................I kawan dia ............... Hello......" kata Syasha dengan agendanya sendiri.
" Yeah...........I am his wife............Hai........" kata Arissa yang sedang kemabukkan.
Tanpa sebarang kesangsian Syasha , Arissa dan kawan - kawannya pun masuk ke dalam kelab malam tersebut semula dan menari, minum minuman yang beralkohol.
Pada waktu pagi.......................
" Hush aku tertidur kat sini..............macam mana( renggang tanggannya) aku nak jawab dengan suami aku.........dengan keluarga aku.....ni......" rungut Arissa apabila tersedar daripada tidurnya.
" I am really sorry , Arissa......... I tak tahu pulak yang you kena balik malam semalam .........I ingatkan suami you tak kisah ( sambil tersenyum dengan riak muka yang sangat gembira)..........................................." kata Syasha dengan hati yang gembira tetapi dengan nada yang simpati.
" Hish.............mana isteri aku ni..............ingatkan nak terima hadiah yang mama dan papa sama-sama.............kalau macam ni , aku ambik sendirilah hadiah tu...................jeolous lah aku nanti tengok abang aku dengan isteri dia sweet- sweet ambik hadiah" kata hati Tengku Khair yang sedang resah akan isterinya yang keluar malam tidak balik-balik lagi.
Tiba-tiba kedengaaran bunyi tingkap dibuka dengan perlahan.....................................................
Apabila suaminya hendak berkata- kata dengan nada yang marah akan sumainya.........tiba-tiba Arissa tutup mulut suaminya dan memeluk suaminya dari belakang denagan sungguh erat..........dan apabila suaminya memberi signal......
Tengku Khair
: Kenapa ni?
Arissa
: Mama tengah cuba nak dengar apa yang kita tengah bualkan........
Tengku Khair
: Biarlah......... apa salahnya mama dengar nak tahu perkembangan hubungan kita...........
Arissa
: Kalau awak sekadar nak marah saya sebab balik pagi.........baik tak payah awak..itu bukan membawa kepada kebaikkan kita but membawa keburukkan lagi kepda kita...
Tengku Khair
: Hmm.........betul jugak............. tapi kenapa awak tak tutup mulut saya...nanti saya bising ( dengan gaya yang nakal).
Arissa
: Mama dah pergi dah pun............................. dah boleh cakap macam biasa dah
" Kenapalah mama tak tunggu depan bilik kitorang lagi.........bolehlah sweet- sweet sikit dengan wife sendiri." kata hati Tengku Khair berdasarkan situasi yang dialaminya tadi.
YOU ARE READING
CINTA PENUH DENGAN DENDAM
RomanceSejak Arissa kahwin dengan tengku Khair atas kehendak keluarga, kelakuan Arissa berubah dan semakin menjadi-jadi yang menyebabkan suaminya berasa bersalah mengahwininya . " Sayang, kenapa ni . Sayang macam tak suka jer keluarga abang datang ru...