" Zamir hari ni tak datang sebagai kawan Arissa sahaja tapi juga sebahagian daripada keluarga.........................Zamir merupakan adik kepada Tengku Khair............and mesti semua orang tak tahu nama penuh Zamir am I correct.................nama Zamir ialah Tengku Zamirul.
Arissa tergamam melihat Zamir dan juga suaminya. " Kenapa awak tak pernah bagi tahu saya pasal adik awak.............? " tanya Arissa kepada suaminya dengan berbisik yang membuatkan suaminya rasa seperti nak peluk isterinya erat.
"Saya nak bagi tahu awak semalam yang kawan awak tu adik saya but awak tak ingat ker apa yang jadi malam semalam......................" kata si suami kepada Arissa yang sedang mengingat kembali apa yang terjadi pada malam tersebut.
Selepas Arissa mengingati semula apa yang terjadi .......................
" Awak terkejut tengok saya kat rumah awak tapi bukan sebagai kawan awak.............saya harap awak akan lupa apa yang dah jadi antara kita dulu.................sebab kita dah pun jadi satu family....... ok...." sergah Zamir dekat Arissa yang sedang merenung sahaja makanan yang dihidangkan kepadanya sedangkan orang lain sedang menikmati makanan tersebut.
Dengan rasa yang sangat marah terhadap Zamir......., Arissa dengan sengaja menumpahkan air yang diletakkan di atas meja ke bajunya sendiri.
" Alamak....... air tetumpah dekat baju Arissa, Arissa gi toilet sekejap semua.........korang sambunglah menikmati makanan nanti Arissa join ok................."kata Arissa semata mata ingin menjauhkan dirinya daripada Zamir kerana dialah yang kacau mood Arissa yang sedang baik pagi ini.
" Ah.........macam mana lelaki yang musnahkan hidup aku boleh ada kat sini sekarang ni............aku ingatkan kau dah m****s hari itu " kata Arissa dengan nada yang marah sambil memandang cermin yang ada di bilik airnya.
" Senang jer kau cakap suruh lupakan kisah yang dah ubah hidup aku kan....................................orang macam kau ni patut m****s jer waktu kau accident hari tu " sumpah Arissa kepada Zamir kerana Arissa menyalahkan Zamir atas apa yang berlaku terhadapnya pada masa lampau.
Sambil Arissa mengingati masa lampau yang sangat hitam yang ada dalam hidupnya.................................
"Arissa ok ker tak kat dalam tu lama sangat , keluar lah semua orang dah habis sarapan dah? " tanya Alyssa dengan penuh rasa risau terhadap Arissa.
" Kau tak payah lah nak' caring' sangat pasal aku lah, suami aku pun tak sibuk kau kenapa? " perli Arissa kepada Alyssa kerana menggangu Arissa di dalam tandas tadi.
Alyssa berlalu pergi tanpa mengatakan sebarang kata dia berlalu pergi.
YOU ARE READING
CINTA PENUH DENGAN DENDAM
RomanceSejak Arissa kahwin dengan tengku Khair atas kehendak keluarga, kelakuan Arissa berubah dan semakin menjadi-jadi yang menyebabkan suaminya berasa bersalah mengahwininya . " Sayang, kenapa ni . Sayang macam tak suka jer keluarga abang datang ru...