Ciao Bellas!
Σας γραφω παρεα με τον τριτο μου καφε και η σημερινη συζητηση σας αφορα ολες!
Πανελληνιες λοιπον, ενας απολυτα αξιολογικα ορθως θεσμος στο κεντρο ενός βαθμοθηρικου και τεχνοκρατικου συστηματος.
Για οσες πεσετε να με φατε, θεωρω τον θεσμο των Πανελλαδικων εξετασεων τον πλεον καταλληλο με βαση τις υποδομες και το εκπαιδευτικο συστημα της Ελλαδας. Γνωρίζω της Αμερικης, της Νορβηγιας, της Ελβετιας κλπ κλπ αλλα εμεις δεν μπορούμε να το υιοθετήσουμε γιατι δεν εχουμε τα μεσα να το κανουμε!
Ας το παρουμε όμως από την αρχη.
Συχνες ερωτησεις.
1)Πως διαλεγω κατευθυνση;
Η επιλογη κατευθυνσης γινεται και οριστικοποιειται στα τελη της πρωτης με αρχες της δευτερας λυκειου.Εχεις δικαιωμα να αλλαξεις γνωμη μεχρι τον Νοεμβριο.
Μετα, στο σχολειο φυσικα, δεν μπορεις να παρακολουθησεις μαθηματα της αλλης κατευθυνσης.Κατ΄εμε τα κριτηρια για μια ορθη επιλογη ειναι τα εξης.
α) Τι θες να επαγγελεσαι.Και με αυτο εννοω αυτο ακριβως που καταλαβαινεις.Εγω ηθελα συγγραφεας, οποτε ειπα στον εαυτο μου οτι η θεωρητικη ειναι η πλεον καλυτερη επιλογη για να διευρυνω τους λεκτικους μου οριζοντες.Δεν σκέφτεσαι την σχολη!Ποτέ !Σκέφτεσαι το επαγγελμα και απο ποια κατευθυνση μπορεις να το προσεγγισεις καλυτερα!
β) Τι σ'αρεσει και μπορεις να διαβαζεις.
Εχω γνωρισει κατα καιρους ατομα που είναι καλα και στις δυο κατηγοριες μαθηματων, το θεμα δεν ειναι που παιρνεις καλυτερο βαθμο, αλλα που 'απολαμβανεις' ή εστω διαβαζεις με μεγαλυτερη ανεση.Αν ας πουμε αγαπας την εκθεση ή την ιστορια και βλεπεις ενα μελλον ως φιλολογος ή ακαδημαικη πορεια ως αρχαιολογος, τοτε σαφως θα ακολουθησεις θεωρητικη κατευθυνση, κι ας εχει 18 στην Αλγεβρα και 12 στην Βιολογια!
γ) Κλισεις/ ταλεντα.
Αφου απαντησεις στις δυο παραπανω ερωτησεις υπο αλλες συνθηκες θα επρεπε να εχεις βρει την κατευθυνση σου.Ωστοσο αν ακομα το τοπιο ειναι θολο, σκεψου τα ταλεντα σου και σε τι εισαι καλη.Μπορει να απολαμβανεις εξισου τα αρχαια και τα μαθηματικα, την φυσικη και την ιστορια, αλλα πως να το κανουμε...να λυνεις ασκησεις με ταλαντωσεις με κλειστα τα ματια!
Ολες εχετε τουλαχιστον μια φορα κοιταξει τις βασεις σχολων.Και αναμφιβολα εχετε αναρωτηθει
''Γιατι το μαθηματικο εχει 13 χιλιαδες; Γιατι η Ιατρικη 19; Γιατι η Νομικη 18;''2) Εν ολιγοις, τι καθοριζει την βαση εισαγωγης;
Εδω παιζουν πολλα.
Αρχικα εχει να κανει με το ποσο ευκολη ή δυσκολη ειναι η σχολη.
Ας ξεκαθαρισουμε κατι εδω.Ναι, υπαρχουν δυσκολες και ευκολες σχολες.
Υπαρχουν σχολες που διαβαζεις ενα εξαμηνο για το 5 και σχολες που διαβαζεις 6 ωρες την προηγουμενη μερα για το 5.
Αυτο ουσιαστικα προϊδεαζει τους υποψηφιους για το τι επροκειτο να αντικρισουν και να περασουν τα επομενο χρονια.
Ιατρικη-Νομικη- Αρχιτεκτονικη και Ψυχολογια ειναι οι σχολες που σπανια παρουσιαζουν μεγαλες πτωσεις για αυτο τις κατατασσω σε αυτην την κατηγορια.Επισης,υπαρχουν οι σχολες ζητησης.
Πριν καμποσα χρονια θα παιδαγωγικα ειχαν πεσει στο 12 και επειτα ανεβηκαν στο 16.
Πως εξηγειται αυτο;
Οταν πολλα ατομα δηλωνουν μια σχολη ανεβαινουν και τα μορια εισαγωγης της.Καθε σχολη ανακοινωνει μεσα στον Μαρτιο τον αριθμο εισακτεων που θα δεχτει.
Εδω ερχεται και το παραδειγμα του ενδοξου Μαθηματικου, μια απο τις δυσκολοτερες σχολες.
Και θα μου πεις, αυτη Μαγδα γιατι εχει βαση απο 7 εως 14 χιλιαδες ;Γιατι ειναι παρα μα παρα πολυ δυσκολη χωρις πτυχιο που μπορεις να αξιοποιησεις με πολλους τροπους περαν της διδασκαλιας.
Χωρις να θελω να θιξω τον κλαδο.Οι μαθηματικοι στην Ελλαδα αποτελουν Κ Ο Ρ Υ Φ Α Ι Α μυαλα, διανοιες, που εφτυσαν αιμα για να τελειωσουν την σχολη , και μετα; Οι περισσοτεροι διδασκουν εμενα που στο λυκειο εγραψα 1,2 Αλγεβρα.
Ενα μικρο δειγμα του πως λειτουργει το συστημα πριν το μαγικο τριωρο!
Πως παει το διαβασμα σας;
Λιστα κανουμε;Προγραμμα εχουμε;
Αποριες παρακαλω αφηστε μου εδω και θα τις λυσουμε παρεα!
Σας αγαπω πολυ
xxxΜαγδαxxx
YOU ARE READING
Οδηγός επιβίωσης
RandomΔεν πρόκειται για τυπικές συμβουλές! Οχι! Γράψε μου τις ερωτήσεις, τους φόβους , τις ενοχές σου σχετικά με τις Πανελλήνιες και θα τα λύσουμε όλα παρέα! Ζήτα μου συμβουλές, ιδέες , λύσεις! Μετά τις πανελλήνιες έλα να σου πω για μηχανογραφικα και σχο...